گاز

رفع ناترازی گاز در کشور، از جمله اولویت‌های مهم برنامه هفتم است

به گزارش ایسیا به نقل از ایرنا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم برنامه هفتم بحث رفع ناترازی گاز در کشور است‌، گفت: در تنظیم این برنامه در خصوص راندمان پایین نیروگاه‌ها و بحث بهینه سازی مصرف انرژی توجه شده است.

حسین حسین زاده با اشار لایحه برنامه هفتم اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم در تنظیم برنامه هفتم، بحث رفع ناترازی گاز در کشور است، چراکه در حال حاضر در کشور با مشکلاتی مانند وضعیت نابسامان یارانه های انرژی و کمبود گاز و همچنین مصرف بالای آن، مواجه هستیم که این مشکل یک موضوع مهم در کشور، محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین در تنظیم برنامه هفتم، در حوزه ذخیره سازی گاز، برنامه های خوبی درنظر گرفته شده است تا کشور ما نیز مانند کشورهای دیگر، بالای ۲۰ درصد ذخیره سازی گازی داشته باشد تا درنتیجه از لحاظ تامین انرژی مشکلی در آینده نداشته باشیم.

حسین زاده گفت: در تنظیم برنامه هفتم تلاش بر این است که در خصوص راندمان پایین نیروگاه‌های برق، برنامه اساسی داشته باشیم و بحث بهینه سازی مصرف انرژی در اماکن صنعتی، اداری، تجاری، کارخانه‌ها و…. مورد توجه قرار گیرد تا در این حوزه، مشکلی در آینده نداشته باشیم.

برنامه هفتم بخشی از پازل برنامه‌های پنج ساله خواهد بود

حسین حاتمی، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس نیز به خبرنگار ایرنا، گفت:برنامه‌ها بر اساس سیاست‌ها تنظیم می‌شوند، پس باید تفاوت برنامه‌ها را در سیاست‌ها جستجو کرد.

وی تاکید کرد: برنامه هفتم بخشی از پازل برنامه‌های پنج ساله خواهد بود، یعنی از جایی که هستیم حرکت کرده و به نقطه مطلوب خواهد رسید و در طول این مسیر سیاست‌ها تبدیل می‌شوند به موضوعاتی از جمله حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… که در جامعه وجود دارد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *