IMG_20220102_181702_889

کاهش ۲۷ درصدی عرضه PVC عامل اصلی رقابت‌ها

عضو هیات مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان گفت: مطابق اطلاعات دریافتی از سایت بورس کالا در سال ۱۳۹۷ مقدار ۵۴۵ هزار و ۶۲۴ تن و در سال ۱۴۰۰ مقدار ۴۰۱ هزار و ۱۸۳ تن پی وی سی در بورس کالا عرضه شده است که این ارقام کاهش حدود ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسپیا، در سال‌های اخیر مصرف کنندگان پی وی سی با مسائل متعددی برای تامین مواد اولیه خود روبهرو شده‌اند یکی از مهمترین آنها را می توان رقابت‌های قابل توجه برای خرید پی وی سی در بورس کالا خواند.

همانطور که میدانیم پی وی سی در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می گیرد و این صنایع با توجه به محصولات نهایی خود، حاشیه سود متفاوتی را نیز برای صنعتگران به همراه دارند.

از این رو ممکن است برای برخی از صنعتگران رقابت‌های بالا نیز برای تولید، توجیه اقتصادی داشته باشد. اما برای بسیاری که حاشیه سود کمتر از ۱۰ درصد را تجربه می کنند این رقابت‌ها به معنای ناتوانی در خرید مواد اولیه خواهد بود.

در نتیجه رقابت های ایجاد شده که به باور صنعتگران در اکثر موارد از کمبود مواد اولیه و کاهش عرضه ها در بورس کالا نشأت می گیرد، بسیاری از تولیدکنندگان را از چرخه تولید خارج کرده است.

مهندس سعید روغنی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسپیا در این باره می‌گوید: روند تغییرات عرضه پی وی سی طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ نشان می دهد که در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۵ هزار تن عرضه pvc نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش یافته است و یکی از دلایل مهم رقابت همیشگی این محصول در صنایع پایین دستی همین کاهش عرضه است.

به گفته وی: مطابق اطلاعات دریافتی از سایت بورس کالا در سال ۱۳۹۷ مقدار ۵۴۵ هزار و ۶۲۴ تن و در سال ۱۴۰۰ مقدار ۴۰۱ هزار و ۱۸۳ تن پی وی سی در بورس کالا عرضه شده است که این ارقام کاهش حدود ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

روعنی تصریح کرد: این کاهش عرضه در سال ۱۴۰۰ منجر به رقابتی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از طرف صنایع پایین دستی شده است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *