کارگروه رصد بازار مواد اولیه پلیمری

به گزارش ایسپیا اولین جلسه کارگروه رصد بازار مواد اولیه پلیمری ذیل کمیسیون صادرات و بازرگانی انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی اصفهان با مشارکت 47 تولیدکننده پلیمری استان برگزار گردید.

سعید روغنی عضو هیات مدیره این انجمن و کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین جلسه به شرح توانمندی های انجمن پرداخت و اعلام داشت که در کل کشور تنها انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان است که در تمامی زمینه های مرتبط با صنعت پلیمر مطالعات کارشناسی انجام می دهد و نقطه نظرات خود را بصورت مکتوب جهت اطلاع مسئولین ذیربط ارسال می نماید، از جمله پیرامون مشکلات سامانه جامع تجارت (طرح افق) که پس از برگزاری چهارمین گردهمایی فعالان پلیمری استان اصفهان و بررسی کارشناسانی مسعود جمالی عضو هیات مدیره این انجمن نامه ای در این خصوص به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال گردید و انعکاس مطلوبی در مجامع سیاستگذاری به خصوص وزارت صمت داشته است.

اصغر مقدم عضو هیات مدیره این انجمن گزارشی از جلسات مربوط به مشکلات طرح افق در محل وزارت و با حضور جناب آقای نیارکی را مطرح نمود و اذعان داشت که با پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب می توان ایرادات طرح افق را بر طرف نمود، همان طور که تاکنون با پیگیری های انجام شده توسط انجمن، اتاق بازرگانی اصفهان و استانداری اصفهان، اجرایی نمودن طرح افق بدلیل مشکلات فنی و ساختاری به تعویق افتاده است.

ایشان از اعضای انجمن تقاضا نمودند، مشکلات صنعت پلیمر را در هر زمینه ای به انجمن مکاتبه نمایند تا در جلسات شورای گفتگوی اتاق و مجامع دیگر توسط نمایندگان این انجمن مطرح و پیگیری شود.

در ادامه مهرداد شاطریان مدیرعامل شرکت اتصالات پلیمری تیران از تخلفات و روند کار پتروشیمی ها و سازمان بورس مطالبی را ارائه نموده و دلیل اصلی التهاب بازار و ایجاد رقابت کاذب را دادن اطلاعات عملیاتی پتروشیمی ها نظیر زمان اورهال، تغییر در تولید گریدهای مواد اولیه پلیمری و… به دلالان میدانند در صورتیکه تولیدکنندگان و حتی کارشناسان وزارت صمت به این اطلاعات دسترسی ندارند.

اکبر لباف عضو هیات مدیره این انجمن توضیحاتی در خصوص شورای رقابت و نحوه قیمت گذاری در دوره معاونت جناب آقای مقیمی و مقایسه با ساز و کار فعلی را ارائه نمود. ایشان در ادامه افزودند، تقویت انجمن و حضور پر قدرت اعضای توانمند نقش تاثیرگذاری بر سیاستگذاری های وزارت صمت و سایر سازمان ها دارد و بایستی اعضای انجمن مطالبه گر باشند و از طریق این انجمن خواسته های خود را به گوش مسئولین کشوری برسانند.

فاطمه حیدری دبیر اجرایی این انجمن گزارش مبسوطی از فعالیت های کارگروه مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی و تغییرات ایجاد شده در دستورالعمل های اجرایی این کارگروه توسط انجمن را مطرح نمود. و در ادامه پیش نویس نامه به وزارت صمت در خصوص مشکلات کارگروه مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی را به شور و گفتگو گذاشته شد. در پایان مقرر گردید این نامه از طرف انجمن به وزارت صمت و رونوشت به سازمان های مربوطه جهت اطلاع و پیگیری ارسال گردد.

در پایان سعید روغنی اهداف کارگروه رصد بازار مواد اولیه و نحوه فعالیت این کارگروه را تشریح و با موافقت حاضرین برگزاری جلسات ماهانه تصویب گردید.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *