طرح مشکلات کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی

به گزارش ایسپیا انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان با عضویت در کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی و رصد مشکلات تولیدکنندگان صنعت پلیمر استان اصفهان، به منظور بیان مشکلات و رفع موانع اجرای دستورالعمل های کارگروه نامه ای خطاب به وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت مکاتبه نموده است. رونوشت نامه جهت اطلاع برای سازمان صمت استان اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان، استانداری اصفهان و انجمن ملی صنایع پلیمر ارسال شد. مشکلات مطرح شده به شرح زیر می باشد:

جناب آقای دکتر رحمانی

وزیر محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت

با سلام

احتراما، بدینوسیله برخی از مشکلات فراروی تولیدکنندگان صنعت پلیمر را بشرح موارد زیر به حضورتان اعلام می دارد، خواهشمند است مقرر فرمائید نسبت به بررسی مشکلات ذکر شده و ارائه راهکار مطلوب اقدام لازم مبذول و نتیجه را به این انجمن ابلاغ نمایند.

  • بر اساس بررسی های انجام شده توسط این انجمن از سایر استان ها، متاسفانه دستورالعمل های کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی به طور یکسان اجرا نمی گردد و در استان اصفهان تخصیص سهمیه شرکت ها با سختگیری بیشتری نسبت به سایر استان ها از قبیل اراک، سمنان، قم، زنجان، قزوین و…. صورت می گیرد و این مورد منجر به کاهش ظرفیت تولید و اشتغال گردیده و مشکلی بر مشکلات جامعه اضافه می گردد.
  • دریافت مالیات ارزش افزوده از اصناف و مصرف کننده نهایی کالا توسط سازمان امور مالیاتی به درستی انجام نمی شود و به همین خاطر اصناف از دریافت فاکتور رسمی از تولیدکنندگان سر باز می­زنند و تولیدکنندگان برای رفع این مشکل مجبور به خرید فاکتورهای سوری از دلالان و یا عدم ارائه فاکتور رسمی می گردند. لذا سازمان صمت اگر می خواهد سهمیه مواد اولیه تولیدکنندگان را بر اساس میزان فروش اظهار شده به سازمان امور مالیاتی تعیین نماید که اصناف و مصرف کنندگان نهایی مجبور به پرداخت ارزش افزوده شوند و پس از این که از صحت عملکرد این سیستم اطمینان حاصل نمود، سهیه مواد اولیه تولیدکنندگان را بر اساس میزان فروش رسمی تعیین نماید.
  • کاهش مدت زمان گزارش مالی استعلام شده از اداره امور مالیاتی و آمار تولید از 24 ماه به 12 ماه

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *