E377C63D-5897-4308-94F3-2021E42678C9

مناطق آزاد به موتور محرکه پیشرفت اقتصادی تبدیل می‌شود

به گزارش ایسپیا به نقل از دینای ایسنا:

گرگان- ایرنا- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اکنون مساله برای فعالیت مناطق آزاد در کشور این است به موتور محرکه پیشرفت اقتصادی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، ‌حجت‌الله عبدالملکی عصر یکشنبه در نشست روند اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون در سالن اجتماعات استانداری گلستان، اظهار کرد: ۹۴ منطقه آزاد و ویژه مصوب در کشور وجود دارد و ۶ ماموریت شامل جهش تولید، افزایش صادرات، تامین نیازهای کشور، تامین منابع از خارج کشور، انتقال فناوری و عمران و آبادانی است.

وی یاد آورشد: از ابتدای دولت سیزدهم اتفاقات خوب در مناطق آزاد و ویژه رخ داده ولی درست اطلاع‌رسانی نشده است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: یک سوم کل صادرات غیرنفتی در سال، ۷۰ درصد ترانزیت کالا، استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت و ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ هزار نفر، تراز مثبت ۷۷۰ میلیون دلاری در سال ۱۴۰۱، حذف ثبت شرکت‌های صوری و فرار مالیاتی و اجرای نظامات ثبت صادرات و واردات و جلوگیری از قاچاق کالا از دستاوردهای دولت سیزدهم در استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه است.

عبدالملکی راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون را به عنوان نهمین منطقه آزاد تجاری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: این منطقه متعلق به کل کشور بوده ولی نخستین نفع آن برای استان گلستان است.

منطقه آزاد تجاری اینچه برون ورود به آسیای میانه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: فعالیت منطقه آزاد تجاری اینچه برون، دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه بوده است.

سیدمحمد دهنوی افزود: آرزوی دیرینه ساکنان این استان شمالی در عملیاتی شدن این طرح اقتصادی، توسط دولت سیزدهم و همکاری دستگاه‌های مرتبط استانی محقق شده است.

وی ادامه داد: با اعطای احکام اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون به طور رسمی فعالیت خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز آغاز می‌کندـ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از آغاز فعالیت ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در دور دوم سفر رییس جمهور به استان در پاییز امسال خبر داد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد اینچه‌برون در گلستان گفت: مطالعات موردنیاز منطقه آزاد تجاری اینچه برون از جمله طرح جامع، زیست محیطی و تفضیلی در اولویت است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *