توسعه پلی‌پروپیلن بازیافتی برای صنعت اتومبیل

شرکت‌های توتال انرژی و شرکت فرانسوی اومنیوم پلاستیک در همکاری استراتژیکی برنامه دارند تا از پلی‌پروپیلن بازیافتی، محتوای پلاستیکی را برای بخش‌هایی از اتومبیل طراحی و توسعه دهند.

به گزارش ایسپیا به نقل از پتروتحلیل این ماده پلاستیکی دارای 20 تا 100 درصد محتوای بازیافتی خواهد بود که از جریان‌های پسماند داخلی و صنعتی تامین خواهند شد. مقامات شرکت توتال اشاره داشتند که استفاه از این پلاستیک در مقایسه با پلاستیک خام تا «شش برابر کربن دی‌اکسید کمتری منتشر خواهد کرد»، اگرچه شرکت همچنان دقیقاً مشخص نکرده که این محتوای بازیافتی کاملاً متشکل از پلی‌پروپیلن بازیافتی به روش مکانیکی خواهد بود یا اینکه محتوای بازیافتی به روش بازیافت شیمیایی را نیز شامل می‌شود.

این برنامه توسعه آخرین اقدام شرکت توتال انرژی به سوی رویا خود برای تولید 30 درصد پلیمر بازیافتی و تجدیدپذیر – شامل روش‌های بازیافت مکانیکی و شیمیایی – تا سال 2030 می‌باشد.

شرکت در ماه اکتبر ظرفیت تولید پلی‌پروپیلن بازیافتی به روش مکانیکی در شرکت وابسته خود در نرماندی (شرکت سینوا) با ظرفیت 45 هزار تن در سال را، به بیش از دو برابر رساند. شرکت سینوا به صنایع اتومبیل و ساخت و ساز پلی‌پروپیلن بازیافتی عرضه می‌کند.

همچنین شرکت توتال سرمایه‌گذاری‌هایی در بازار برای تولید و توسعه پلی‌لاکتیک اسید دارد؛ بیوپلاستیکی که به جای استفاده از محصولات نفتی از شکر برای تولید آن استفاده می‌شود. توتال به همراه شرکت کوربیون هلند در واحد مشترک پلی‌لاکتیک اسید خود با ظرفیت 75 هزار تن در سال در تایلند عملیات می‌کنند. مقامات توتال در سپتامبر سال گذشته اشاره داشتند که قصد دارند واحد پلی‌لاکتیک اسیدی با ظرفیت 100 هزار تن در سال در گرندپوتز فرانسه ساخته، که این واحد به اولین مجموعه بازیافت شیمیایی این کشور تبدیل خواهد شد. این فرآیند شامل تبدیل پسماند پلاستیک به تف‌کافت نفتی برای استفاده در کراکینگ‌ها به عنوان خوراک در جهت تولید پلیمرها می‌شود.

شرکت توتال در حدود یک سال پیش پالایش سنتی نفت در گرندپوتز را متوقف کرد. آن‌ها برنامه دارند تا در محل این مجموعه تا سال 2024 پالایشگاه زیستی با ظرفیت 400 هزار تن در سال ساخته، که دارای ظرفیت اسمی 50 هزار تن در سال بیو نفتا برای تولید بیو پلیمرها خواهد بود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *