57F4511E-912A-41AC-B66F-4FD956FDFA4C

۴۱ برابر واردات تولید داخلی داریم

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای ایسنا

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه بالغ بر ۶۶ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که واردات ۱.۶ میلیون تنی اقلام زنجیره آهن و فولاد در مقابل آن بسیار ناچیز بوده و بیانگر این است که بخش قابل توجه نیاز فولادی کشور از تولید داخل تامین می‌شود. همچنین طبق روال سال‌های اخیر، واردات اسلب و آهن اسفنجی صفر است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی هفت ماهه نخست سال جاری مجموع واردات انواع مقاطع فولادی، شمش فولادی و محصولات فولادی حدود یک میلیون و ۵۹۶ هزار تن ثبت شده است که در مقابل بالغ بر ۶۶ میلیون و  ۶۰۰ هزار تن تولیدی در داخل، رقم ناچیزی است و نشان می‌دهد که نه‌تنها اکثریت قریب به اتفاق نیاز فولادی کشور از داخل تامین می‌شود که بخشی از آن نیز صادر می‌شود. 

این درحالی است که جز همان ماه‌های ابتدایی سال که ۲۰۰۰ تن شمش فولاد آن هم بیلت‌وبلوم وارد کشور شده، دیگر واردات نداشته و واردات اسلب صفر ثبت شده است؛ ضمن اینکه واردات آهن اسفنجی نیز سال‌هاست که صفر است و نیازی به واردات این ماده معدنی در کشور دیده نشده است.

طبق آمار، میزان واردات مقاطع طویل فولادی که در هفت ماهه ابتدایی امسال ۵۲ هزار تن ثبت شده که ۱۰ هزار تن آن متعلق به مهر ماه است.

بیشترین میزان حجم وارداتی فولاد در مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل ۷۹۷ هزار تن است که ۱۲۷ هزار تن آن در ماه هفتم سال وارد شده است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در مجموع هفت ماه ابتدایی امسال به ۷۴۵ هزار تن رسیده است که ۱۱۸ هزار تن آن در هفتمین ماه از سال جاری وارد کشور شده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی نیز امسال به ۲۰۰۰ تن رسیده که همه آن بیلت‌وبلوم بوده و نیازی به واردات اسلب نبوده و تغییر هم نسبت به واردات آن نسبت به هفت ماهه سال ۱۴۰۱ نداشته است.

همچنین واردات آهن اسفنجی هم در هفت ماهه امسال همچون مدت مشابه سال گذشته و طبق روال سال‌های اخیر همچنان صفر ثبت شده است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *