IMG_20220105_114910_118

افزایش ممنوعیت بسته‌بندی پلاستیکی در 2022

حمله به بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در سال 2022 ادامه دارد. فرانسه و شهر ونکوور در بریتیش کلمبیا سال جدید را با ممنوعیت‌های پلاستیکی جدید آغاز کردند و موارد بیشتری به ویژه در نیوجرسی در راه است.

به گزارش ایسپیا، در فرانسه، از اول ژانویه 2022، ممنوعیت بسته بندی پلاستیکی برای 30 نوع میوه و سبزیجات از جمله خیار، بادمجان، تره فرنگی، موز و پرتقال آغاز شد. البته معافیت هایی نیز وجود دارد که در بین آنها می توان به محصولات بسته بندی شده با وزن بیش از 1.5 کیلوگرم (3.3 پوند)، میوه های خرد شده و فرآوری شده، و اقلام شکننده مانند تمشک و زغال اخته اشاره کرد که این معافیت ها نیز موقتی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس 24، بسته بندی پلاستیکی برای تمام میوه ها و سبزیجات کامل تا سال 2026 حذف خواهد شد.

به نوشته روزنامه بریتانیایی گاردین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، این ممنوعیت را «یک انقلاب واقعی» خواند و گفت که فرانسه در حال پیشروی در سطح جهانی برای حذف تدریجی پلاستیک های یکبار مصرف تا سال 2040 است.

با این حال انجمن‌هایی که بخش‌های بسته‌بندی و محصولات تازه را نمایندگی می‌کنند کمتر از این طرح استقبال کردند.

لوران گراندین، رئیس بخش میوه و سبزیجات انجمن اینترفل، به خبرگزاری فرانسه گفت که هزینه ها برای شرکت های کوچکی که محصولاتی مانند سیب را به بریتانیا و جاهای دیگر صادر می کنند، «غیرقابل حل است».

به گفته نماینده یک شرکت به خبرگزاری فرانسه، یکی از تولیدکنندگان در دره Loire بسته بندی 100٪ مقوایی را برای سیب های خود معرفی کرده است، اما در نتیجه هزینه ها تا 30٪ افزایش یافته است.

ونکوور نیز سال جدید را با ممنوع کردن کسب‌وکارها از توزیع کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف و پلاستیکی قابل کمپوست‌، آغاز کرد. مردم می توانند کیسه های کاغذی را درخواست کنند، اما باید حداقل 15 سنت برای این امتیاز بپردازند. این هزینه در سال 2023 به 25 سنت افزایش خواهد یافت.

در همین حال، نیوجرسی نیز مصمم است تا از طریق یک ممنوعیت گسترده در سراسر ایالت، موج زباله های پلاستیکی را که جاده ها و آبراه های خود را آلوده می کند، متوقف کند. از 4 می 2022، خرده‌فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها و مشاغل خدمات غذایی از ارائه کیسه‌های یکبار مصرف یا محصولات خدمات غذایی فوم پلی استایرن به مشتریان منع خواهند شد. کیسه های کاغذی یکبار مصرف مجاز است، مگر در فروشگاه های مواد غذایی با مساحت بزرگتر از 2500 فوت مربع، که فقط مجاز به تهیه یا فروش کیسه های حمل بار قابل استفاده مجدد هستند.

به گزارش News Around New Jersey، نیوجرسی که گسترده ترین ممنوعیت کشور در مورد محصولات پلاستیکی یکبار مصرف را در نظر گرفته است، به 18 ایالت دیگر که ممنوعیت کیسه های پلاستیکی در سال جاری اجرا می کنند، ملحق می شود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *