نقش قانون «تنفس خوراک» در تامین مالی پروژه‌های پالایشی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: دو چالش حق لایسنس و منابع مالی در پروژه‌های پالایشی وجود دارد که پژوهشگاه صنعت نفت مشکل ما را حل خواهد کرد و در حوزه منابع مالی نیز قانون تنفس خوراک بستر مناسبی را فراهم کرده است.

به گزارش ایسپیا به نقل از فارس، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش امروز در مراسم رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش بومی در پالایشگاه بندر عباس گفت: در صنعت نفت ما باید به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنیم و در این حوزه از ظرفیت پژوهشگاه صنعت نفت استفاده کرده و به آنها اعتماد می‌کنیم.

وی گفت: اولین کار مشترک شرکت ملی پالایش و پخش با پژوهشگاه صنعت نفت در پروژه واحد ایزومریزاسیون بود که از مرحله پایلوت به آنها سپرده شد.

سالاری گفت: دومین همکاری با پژوهشگاه در حوزه پالایشی در طرح پالایشگاه الفرقلس سوریه بود و سومین همکاری نیز در این پروژه برای تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس است که امیدواریم این پروژه نیز با موفقیت انجام شود و همکاری‌ها گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: نفت خام ایران در حال سنگین شدن است و ما باید بر تکمیل زنجیره ارزش و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از تولید نفت کوره تمرکز کنیم.

وی گفت: در پالایشگاه شهید سلیمانی نیز رویکرد ما به سمت احداث یک پتروپالایشگاه است.

سالاری افزود: به طور کلی دو چالش لایسنس و منابع مالی در این حوزه وجود دارد که در حوزه لایسنس، پژوهشگاه صنعت نفت مشکل ما را حل خواهد کرد و در حوزه منابع مالی نیز قانون تنفس خوراک بستر مناسبی را فراهم کرده است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *