IMG_20220303_105056_961

مصوبات جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوص استان اصفهان در مورد وثائق بانکی واحدهای تولیدی

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی گفت: بر اساس قانون بانک‌ها مکلفند ابتدا محل اجرای طرح‌های واحدهای تولیدی را به عنوان وثیقه تسهیلات تولید در نظر بگیرند و چنانچه محل اجرای طرح، وثیقه مورد نظر را پوشش نداد، از سایر وثائق خارج از طرح فعالین اقتصادی استفاده کنند.

مهندس مهرداد شاطریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسپیا در خصوص جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان محور اصلی جلسه را مشکلات وثائق فعالین اقتصادی و مسایل بانکی ذکر کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که پیش از دستور مطرح شد، بحث توقف تسهیلات بانکی و تمدید نشدن خطوط اعتباری شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بود.

وی ادامه داد: الزام شرکت‌های تولیدی به ایجاد معدل و رسوب حساب برای اعطای تسهیلات از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

به گفته شاطریان از جمله مصوبات این جلسه در خصوص توثیق وثائق و ارزش‌گذاری واحدهای تولیدی بود که بانک ها می‌خواهند محل اجرای طرح را به وثیقه بگذارند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع پلیمر اصفهان خاطر نشان کرد: مقرر شد بانک‌ها در خصوص ترهین محل‌های اجرای طرح به عنوان وثیقه، به بخش خصوصی کمک کنند.

وی افزود: بر این اساس بانک‌ها ملزم شدند تا 90 درصد ارزش کارشناسی شده ملک محل طرح را در قبال تسهیلات در توثیق خود قرار دهند.

شاطریان گفت: طبق قانون، بانک‌ها مکلفند در ابتدا، محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه بردارند و اگر ملک محل اجرای طرح، تسهیلات مورد نظر را پوشش نداد، از سایر وثائق خارج از طرح فعالین اقتصادی استفاده کنند.

وی ادامه مصوبات جلسه را در حوزه کشاورزی دانست و توضیح داد: مقرر شد علاوه بر بانک کشاورزی، سایر بانک‌ها نیر تا سقف 15 درصد اعتبارات خود را در حوزه کشاورزی صرف کنند.

شاطریان با بیان اینکه سایر موضوعات نیز در دستور کار جلسه بعدی قرار گرفت، گفت: به نظر می‌رسد استاندار جدید و معاونین برای برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات در راستای حمایت از بخش خصوصی اهتمام ویژه دارند.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *