4B16AAAA-5B59-42F4-AA08-5DAE7CDFECB6

صندوق ضمانت صادرات نیاز به ۲ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه تجارت نیاز دارد

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای ایرنا

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عباس علی‌آبادی» در آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران با تاکید بر اینکه سرمایه صندوق ضمانت صادرات اندک بود و قابلیت پشتیبانی به میزان لازم را نداشت، تصریح‌کرد: اکنون نیز صندوق رقم بزرگی در اختیار ندارد و باید برای افزایش سهم بازار ایران در کشورهای هدف این رقم را به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داد که بیش از ۱۰ برابر سرمایه فعلی است و می تواند امیدبخش باشد.

وزیر صمت اظهار داشت: از دیگر نکات مهم در توسعه صادرات اتصال شرکت‌های بزرگ و کوچک به یکدیگر است که اکنون با برگزاری رویدادهای ماهانه، شرکت‌های صنعتی کوچک را به صورت موضوع به شرکت‌های بزرگ پیوند می‌دهد و به‌زودی نیز رقم قابل توجه‌ای قرارداد برای حل مسائل روز کشور امضا خواهد شد.

وی افزود: در دهه‌های گذشته، سرانجام فعالیت‌های سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌های کشور با توانمندی های بسیار خلق محصول برای ایران نبود، اما با پیگیری‌های دولت سیزدهم همکاری‌هایی انجام شده تا سود سرمایه‌های انسانی به نفع کشور باشد که با پیوستن این افراد به شرکت‌های بزرگ ممکن می‌شود.

علی‌آبادی تاکید کرد: صندوق ضمانت وسیله‌ای برای تامین امنیت تجارت است، پیش از این امنیت به معنای حفاظت فیزیکی بود و صندوق ضمانت صادرات می تواند با مشارکت امنیت مالی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با کشورهای هدف از سوی صندوق ضمانت صادرات راهی برای توسعه تجارت است، افزود: با فراهم کردن شرایط در زمینه کاهش تعرفه‌ها، پیدا کردن مسیرهای برخلاف محدودیت‌های تجاری و استفاده از مزایای صندوق ضمانت صادرات می‌توان توسعه تجارت را رقم زد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازار باید جذاب باشد، افزود: در غیر این‌صورت تولید هم جذاب نخواهد بود، کمیت تامین تحت تاثیر قرار می گیرد، ناترازی ایجاد می‌شود و در نتیجه تورم به وجود می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه بازار جذاب تولید به دنبال دارد، اظهار داشت: نظارت و رقابت کنترل گر است که با از میان برداشتن انحصارات بازار در رقابت کامل قرار می‌گیرد و شرایط قابل توجه می شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه تولید، دانش‌بنیان و صادرات محور در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: تجارت و صنعت در کنار یکدیگر فضایی برای رونق اقتصادی به وجود می آورند که با توجه به تحولات کنونی نیاز توسعه تجارت کشور است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *