ديدار مسعود جمالي(عضو كميته ايراني ICC) و عضو هیئت مدیره این انجمن با رايزن بازرگاني ايران ومسولان اتاق بازرگاني عمان

بازديد از مناطق صنعتي شهر مسقط و مناطق آزاد سحار و بزرگترين شهرك صنعتي خاورميانه در دوقم
در دیدارهای جداگانه مسعود جمالی با عباس عبدالخانی، رایزن بازرگانی ایران در عمان و همچنین مدیران اتاق بازرگانی این کشور درباره چگونگی ثبت شرکت در عمان و چالش های فعالان اقتصادی ایران برای تجارت با این کشور گفتگو شد.

یکی از مهمترین نکات مورد اشاره به وسیله تجار عمانی در واردات کالا از ایران ضعف بسته بندی محصولات غذایی بود که با وجود تذکرات فراوان در این زمینه شاهد بهبود کیفیت بسته بندی از سوی ایران نبوده اند.

طبق اظهارات تجار عمانی و رایزن بازرگانی ایران در این کشور، محصولات غذایی، خشکبار و کالاهای ساختمانی ایرانی در عمان دارای مزیت رقابتی هستند و انتظار می رود بازرگانان ایرانی روی صادرات این نوع محصولات به عمان تمرکز بیشتری داشته باشند.

بازدید و معرفی ظرفيت هاي آينده و پيشرفت فيزيكي منطقه آزاد اقتصادي “دوقم” به عنوان دروازه ورود به شرق آفریقا و دسترسی به بازاری با بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از دیگر نکات این دیدار بود.

نحوه پاسخگویی تخصصی رايزن بازرگاني، کارشناسان و مدیران اتاق عمان و راهنمایی و مشاوره آنها به مراجعه کنندگان یکی از مزیت های اتاق بازرگانی این کشور کوچک به شمار می رود که الگوبرداری از این نوع کیفیت خدمات در ایران ضروری به نظر می رسد.
منبع:@economistfarsi

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *