169969215

دستگاه ایکس‌ری یکی از نیازهای جدی گمرکات استان کرمانشاه است

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای ایرنا:

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه از اختصاص ۲ دستگاه ایکس ری (آشکار ساز) توسط گمرک ایران به مرزهای خسروی و پرویزخان خبر داد و گفت: ۴۱ درصد صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود و همه مرزهای پنجگانه ما در این حوزه نقش آفرین هستند و مجهز شدن تمام آنها به دستگاه ایکس ری، مطالبه مردم کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» عصر یکشنبه در نشست کمیسیون، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور ابوالفضل اکبرپور معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران، ایرج حیدری مدیرکل بازرسی و امور استانهای ستاد مرکزی و مدیران دستگاه های مختلف عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: نصب این دستگاه های ایکس ری به روند جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه به کشور و تقویت تولید داخلی بسیار کمک می کند.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش های و پیگیری های صورت گرفته شاهد یک همگرایی و هم افزایی مناسب میان دستگاه های مرتبط با حوزه قاچاق کالا و ارز هستیم که حاصل آن اقدام قاطع و محکم با قاچاق سازمان یافته در استان است.

صحرایی با اشاره به اینکه قاچاق یک درد کهنه و مزمن در استان کرمانشاه است در ادامه گفت: مجموعه مدیریت ارشد استان و دستگاه های امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی در استان کرمانشاه با گذر از شعارهای مرسوم، به شکل عملیاتی وارد صحنه مبارزه با قاچاقچیان سوخت شدند و توانستند با وارد کردن ضربه های مهلک به چرخ فساد در این حوزه، مسیر هدر رفت بیت المال را سد کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مشابه همین فرایند عملیاتی با جدیت تمام در قاچاق آرد و نان و دیگر حوزه ها در حال انجام است.

صحرایی همچنین به استقبال ویژه زوار حسینی در اربعین امسال از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: افزایش دستگاه های ایکس ری برای تردد سریع و آسان چند میلیون زوار حسینی در مرز خسروی و مرزهای مکمل همجوار آن مانند پرویزخان و سومار به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت بسیار ضروری است و باید نسبت به تامین آن اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت سامان دهی کولبری اشاره کرد و گفت: جوان مرزنشین ما از سر ناچاری به کولبری روی می آورد و این کار هم برای آن جوان و هم برای کشور آسیب ایجاد می کند و تداوم آن برای هیچکس رضایت بخش نیست.

مدیر ارشد استان یادآور شد: خوشبختانه با دستور رئییس جمهور و ورود عملی وزارت کشور، این تهدید در حال تبدیل شدن به یک فرصت برای مرزنشینان عزیز ما است و بندهای ابلاغی توسط وزیر کشور برای سامان دهی این حوزه بسیار راهگشا و اثرگذار خواهد بود و عملیاتی شدن آن نیازمند همراهی و هم افزایی تمامی دستگاه ها است.

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با تقدیر از تلاش های مجموعه مدیریت ارشد استان و دستگاه های عضو کمیسیون در مبازره با قاچاق و به ویژه در حوزه سوخت عنوان کرد: مرزها یک سرمایه ملی و فرصت برای رونق بیشتر اقتصادی هستند و نباید از آن ها به عنوان تهدید نام برد.

«ایرج حیدری»عنوان کرد: موفقیت در حوزه مبارزه با قاچاق نیازمند مبارزه با برنامه و هدفمند با دانه درشت های این حوزه و قطع شبکه های مالی آن ها است.

در ادامه این نشست ابوالفضل اکبرپور معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع گمرک کشور عنوان کرد: مرزهای پرویزخان و خسروی از استعداد بسیار خوبی در حوزه صادرات برخوردار هستند و باید توسعه بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: ۱۷ دستگاه ایکس ری برای مرزهای کشور اختصاص یافته که ۲ دستگاه آن برای خسروی و پرویز خان در نظر گرفته شده و به زودی استقرار پیدا می کنند.

استان کرمانشاه با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *