انجمن صنایع پلیمر اصفهان

28 April, 2024
7.79°C Tehran
p03-01

بازرسی عملکرد واردکنندگان ماشین‌آلات صنعتی

معاون امور صنایع سازمان صمت استان تهران گفت: طی هماهنگی به عمل آمده از واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی که از معافیت گمرکی ماشین‌آلات استفاده کرده‌اند، بازرسی به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای اقتصاد، حمیدرضا پور سعید افزود: به استناد ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی و تفاهم‌نامه فی‌مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صمت، واحدهای تولیدی مجاز می‌توانند در صورت تایید عدم ساخت داخل از معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات استفاده کرده و درحداقل زمان ممکن نسبت به ترخیص ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید خود از گمرک اقدام کنند.

او تصریح کرد: براساس تعهدی که متقاضی ارائه می‌کند، باید ماشین‌آلات و مواد اولیه وارداتی را در محل واحد صنعتی، موضوع پروانه نصب و استقرار کند. پورسعید گفت: با توجه به توافق صورت گرفته لیست معافیت‌های صادره به معاونت بازرسی سازمان واردات تابعه ارائه و آنها موظف به نظارت بر این فرآیند بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را گزارش خواهند کرد. وی افزود: براساس شرایط موجود در صورت عدم استقرار ماشین‌آلاتی که از معافیت گمرکی استفاده کرده‌اند در محل مجاز، موضوع پروانه صنعتی عملکرد واحد صنعتی، به‌عنوان قاچاق محسوب می‌شود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سبد خرید