انجمن صنایع پلیمر اصفهان

02 May, 2024
7.79°C Tehran
چین

آمادگی ایجاد شهرک‌‌‌های صنعتی تخصصی با چینی‌‌‌ها

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای‌اقتصاد معاون وزیر صمت در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، به برخی ظرفیت‌‌‌های همکاری در بخش صنایع کوچک و متوسط با این کشور اشاره کرد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت و فناوری چین و مقامات سایر کشورها از جمله آلمان، ویتنام و قطر گشایش یافت. برای این دوره از نمایشگاه مذکور، شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی فارس به‌عنوان استان معین تعیین شده است و شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی سایر استان‌‌‌های کشور به‌عنوان SME‌ها در این نمایشگاه حضور دارند.

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، در افتتاحیه این نمایشگاه، بر شتاب‌بخشی به تحول دیجیتال برای ارتقای توانمندی SME‌ها و توسعه فناوری بنگاه‌‌‌ها برای ورود به دوره نوین صنعتی تاکید کرد.

اما پیش از برگزاری افتتاحیه نیز رسولیان در نشست هیات اعزامی ایران در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین در گوانگجو برگزار شد، بر تقویت و گسترش همکاری‌‌‌های صنعتی بین ایران و چین تاکید کرد و با اشاره به اهمیت توسعه دانش و فناوری در صنایع کوچک و متوسط و پیشرفت چین در این بخش، بر لزوم استفاده از تجربیات این کشور برای توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایران و ارتباط بین واحدهای تولیدی دو کشور برای تکمیل زنجیره‌های ارزش و رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی کشور توسط شرکت‌های چینی تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر شرکت‌های ایرانی نیز پیشرفت‌‌‌های مناسبی داشته‌‌‌اند که این ارتباطات و تعاملات می‌‌‌تواند با سازوکار مناسبی تقویت شود و گسترش یابد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، با اشاره به تجربه خوب همکاری‌‌‌های گذشته بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران با طرف‌‌‌های چینی مثل انجمن بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط شانگهای و دفتر صنایع کوچک و متوسط استان گواندوگ، از آمادگی این سازمان برای برگزاری نشست‌های تجاری بین شرکت‌های توانمند ایرانی و شرکت‌های چینی خبر داد و اضافه کرد: ایجاد دفتر همکاری‌‌‌های صنایع کوچک و متوسط بین دو کشور، راهکاری مناسب برای گسترش همکاری‌‌‌های طرفین است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران از آمادگی برای ایجاد شهرک‌‌‌های صنعتی تخصصی و واگذاری به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران چینی خبر داد و تصریح کرد: باید چارچوب عملیاتی بین وزارت صمت کشورمان و وزارت صنایع چین تعیین و براساس آن گام‌هایی برداشته شود. رسولیان در ادامه با اشاره به بخشی از ظرفیت‌‌‌ها و توانمندی‌‌‌های صنایع کوچک ایران، به فعالیت بیش از ۵۱‌هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و عنوان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، در قالب ۸۵سرفصل حمایتی نظیر توسعه خوشه‌‌‌های صنعتی، برندسازی، آموزش و… از صنایع کوچک و متوسط حمایت می‌کند. صنایع کوچک و متوسط ۴۳‌درصد از اشتغال در ایران را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع بیانگر اهمیت و جایگاه این صنایع است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سبد خرید