9418FF7D-0DD7-4120-A343-8F140135AC1F

گام معلق تجارت ایران

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای اقتصاد

در آخرین اظهارات مقام‌‌‌‌‌های رسمی کشور درباره این قرارداد، عباس علی‌‌‌‌‌آبادی، وزیر صمت، آماری از گسترش تجارت با کشورهای این حوزه ارائه کرد. سخنانی که بخشی از آن به ظرفیت‌های لجستیکی و حمل‌ونقل و نیز مشارکت بخش‌خصوصی جهت گسترش مبادلات ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مربوط بود. وزیر صمت با اعلام اینکه حجم تجارت ایران با کشوهای اوراسیا دو‌برابر شده‌است، از حذف موانع برای توسعه مشارکت در زمینه تجارت سخن گفت؛ از رفع مشکلات حمل‌ونقل و لجستیکی که می‌تواند زمینه‌‌‌‌‌ساز گسترش تجارت ایران با همکاری بخش‌خصوصی با این کشورهای دوست یا همسو باشد. اما فعالان اقتصادی در بخش‌خصوصی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» در زمینه مشکلات زیرساختی حمل‌ونقل، با اشاره به ناوگان فرسوده ایران در بخش‌های مختلف، از مشکل مقررات سخن می‌گویند که به گفته آنها با همین حجم تجارت نیز جابه‌‌‌‌‌جایی کالا به‌عنوان یکی از زیرساختی‌‌‌‌‌ترین بخش‌های بازرگانی را غیراقتصادی کرده‌است.

تجارت دو‌برابر شد

روز گذشته عباس علی‌آبادی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا گفت: نمایشگاه زمینه تعامل ارزشمند را برای صاحبان بنگاه‌های اقتصادی به‌وجود می‌آورد تا شاهد رونق، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و اجرای پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری باشیم.

او افزود: از سال‌۲۰۱۹ با امضای توافق همکاری تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا مبادلات تجاری با این منطقه بیش از پیش گسترش یافت و شاهد رشد ۲ برابری تجارت با کشورهای عضو بودیم. علی‌آبادی بیان‌‌‌‌‌ کرد: با امضای توافق تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک و دسترسی به بازار ۱۸۰‌میلیون نفری، منطقه شاهد همکاری‌های بیشتر تجاری با کشورهای عضو خواهیم بود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *