FCCAC18E-B1AA-4FFE-A324-1B49103AB20B

کاهش میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی به ۶ روز

به گزارش ایسپیا به نقل‌از‌دنیای‌ایرنا:

تهران- ایرنا- مطابق اعلام وزارت اقتصاد مدت زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی از سوی سازمان‌های همجوار از ۱۱ روز در اردیبهشت ماه امسال به حدود ۶ روز در شهریور ماه رسیده است.

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، گمرک ایران در اجرای ماده ۱۲ قانون امور گمرکی برای تسهیل و تسریع انجام تشریفات گمرکی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مضاعف ناشی از معطلی کالاهای اظهار شده، تمرکز ویژه‌ای جهت اجرای بند (چ) تبصره ۲ جزء۴ ماده ۳۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بهبود فضای کسب و کار و مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار؛ برای کاهش زمان پاسخگویی سازمان‌های همجوار به استعلام‌ها به ویژه؛ سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات، اقدام کرده است.

تمرکز و پیگیری ویژه گمرک ایران و همراهی دستگاه‌های همجوار منجر به کاهش میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و نهایتاً منجر به افزایش سرعت تشریفات ترخیص کالاها شده است. با توجه به هدف‌گذاری این رویه تا حصول به میانگین زمان سه روزه به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.

جدول زیر نشان دهنده تغییرات معنادار و امیدوارکننده میانگین زمان پاسخ‌گویی سازمان‌های ملی استاندارد، دامپزشکی، غذا و دارو و حفظ نباتات است.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *