IMG_20220102_181702_889

نگاهی بر روند عرضه محصولات پی وی سی توسط پتروشیمی‌های مختلف طی چهار سال گذشته  

چندی پیش ایسپیا در یک‌ گفت‌وگوی اختصاصی با مهندس سعید روعنی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان به موضوع کاهش عرضه پی‌وی‌سی توسط پتروشیمی‌ها پرداخت که این موضوع با واکنش‌هایی همراه شد. از این رو بار دیگر در یک گفت‌وگو به بررسی آماری عرضه‌های پی‌وی‌سی پرداخته شده است که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایسپیا، مهندس سعید روغنی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در خصوص کاهش عرضه پتروشیمی‌ها می‌گوید: همانطور که پیش از این اشاره شد عرضه محصول پی وی سی در بورس کالا توسط پتروشیمی ها طی چهار سال گذشته حدود ۱۴۵ هزار تومان کاهش داشته است در این خصوص در نظر داریم که سهم عرضه هر کدام از پتروشیمی‌ها را طی چهار سال گذشته بررسی کنیم:

 

پتروشیمی اروند در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۸۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۴۰ هزار تن در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۱۳ هزار تومان و درسال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۷ هزار تن محصول در بورس کالا عرضه نموده است همان‌طور که، اطلاعات دریافتی از سایت بورس کالا نشان می دهد، پتروشیمی اروند عرضه پی وی سی در سال ۱۴۰۰ را حدود ۱۲۸ هزار تن نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش داده است.

پتروشیمی بندر امام در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۷۷ هزار تن و در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۸۲ هزار تن و در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۴۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار تن، pvc در بورس کالا عرضه داشته است این پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۸ حدود ۶۰ هزار تن کاهش عرضه در بورس کالا داشته است.

پتروشیمی غدیر در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۹ هزار تن، در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۱ هزار تن و در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۴ هزار تن پی وی سی در بورس کالا عرضه نموده است که این ارقام نشان می‌دهد که این پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ رشد ۱۵ هزار تومانی عرضه نسبت به سال ۹۷ و کاهشی حدود ۲۶ هزار تومانی نسبت به سال ۱۳۹۹ را رقم زده است.

پتروشیمی آبادان در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۴ هزار تن و در سال ۱۳۹۸ حدود ۴ هزار تن و در سال۱۳۹۹ حدود ۳۸ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۷ هزار تومان در بورس کالا عرضه داشته است که این آمار نشان می دهد که این پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ رشد ۲۳ هزار تومانی عرضه نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *