IMG_20220130_105609_918

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اصلاح شد

مجلس با برخی اصلاحات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کرد.

به گزارش ایسپیا به نقل از ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موادی از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح عبارتی ماده ۱ مصوبه موافقت کردند.

براساس ماده ۱ مصوبه اصلاح شده، کلیه مجوزهای کسب‌وکارهای تأییدمحور که شرایط أخذ مجوزشان پس از اتمام مهلت مندرج در صدر این ماده و تأیید هیأت وزیران توسط مرجع صادرکننده مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری نشود با تشخیص هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار و پس از تایید هیأت وزیران به مجوز ثبت‌محور تغییر پیدا می‌کنند و هیأت وزیران موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به مصادیق مذکور اتخاذ تصمیم نماید. سازمان بازرسی کل کشور و هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار موظفند رئیس و یا مدیران، مسؤولان و اشخاصی که کوتاهی نمودن آنها در این خصوص محرز است را به حسب مورد شورای رقابت یا هیأت تخلفات اداری معرفی کند.

در طول زمان بهره‌برداری از مجوزهای ثبت‌محور پس از اعتراض اشخاص حقیقی یا حقوقی، اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌ها یا دستگاههای اجرائی ذی‌ربط با ارائه‌ دلایل توجیهی به هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار و تشخیص هیأت و تأیید هیأت وزیران، امکان تغییر مجوز موضوع این تبصره به تأییدمحور وجود دارد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *