طرح

طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های بزرگ به مناطق کمتر برخوردار منتقل شود

به گزارش ایسپیا به نقل از ایرنا نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به استان‌ها و مناطق کمتر برخوردار، می‌تواند رشد و توسعه این مناطق را به دنبال داشته باشد.

«یحیی ابراهیمی» افزود: لرستان از استان‌های کمتر برخوردار کشور است که در ادوار گذشته توجه کافی به رشد و توسعه آن نشده و بخش خصوصی نیز تمایل کمتری برای حضور در این منطقه داشته است.

وی گفت: در سال‌های گذشته، شاهد سرمایه‌گذاری ارگان‌های حاکمیتی از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این استان هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: اقدامات ایمیدرو در این استان و به‌ویژه تعریف پروژه‌های متعدد در پل‌دختر و الیگودرز می‌تواند در محرومیت‌زدایی از چهره استان و افزایش اشتغال‌زایی و ارزش افزوده در منطقه مثمر ثمر باشد و به همین دلیل از اقدامات ایمیدرو رضایت کامل داریم.

وی خاطرنشان‌کرد: لرستان با برخورداری از آب فراوان، همچنین نیروی کار ارزان قیمت می‌تواند به عنوان محلی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی مثل فولاد مبارکه باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: متوقف کردن طرح‌های توسعه‌ای در استان‌های برخوردار که در برخی موارد با مازاد نیروی کار مواجه شده‌اند و انتقال این طرح‌ها به استان‌های کمتر برخوردار، می‌تواند در رشد و توسعه این مناطق موثر بیفتد.

ایمیدرو پارسال ۲ هزار میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری در بخش هایی مانند کارخانه کاغذ از سنگ در الیگودرز، آهک هیدراته پلدختر، ایجاد زیرساخت و راه دسترسی به معادن و استیل کورد سلسله بوده است.

علی آبادی، گزینه‌ای مناسب برای وزارت صمت

ابراهیمی همچنین با حمایت از «عباس علی‌آبادی» گزینه حضور در صدر وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی را مدیری کارآمد، توانمند و صاحب علم و تجربه توصیف کرد که می‌تواند به رشد و توسعه بخش های صنعتی و معدنی کشور کمک کند.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *