169256322

صادرات منطقه آزاد قشم بیش از واردات است صادرات منطقه آزاد قشم بیش از واردات است تهران

به گزارش ایسپیا به نقل از ایرنا : مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: در ۱۰ ماهه اخیر ۲۳۰ میلیون دلار تراز تجاری مثبت منطقه آزاد قشم بوده که نشان می دهد صادرات این منطقه بیش از واردات آن بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عادل پیغامی» امروز (دوشنبه) با حضور در غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات افزود: مناطق آزاد در کشور گاهی بابت نوع روایت هایی که از آنها می شود مورد اجحاف قرار می گیرند به طوری که برخی مناطق آزاد محکوم به پنجره قاچاق یا واردات هستند درحالی که اینگونه نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: اکنون میزان صادرات منطقه آزاد قشم از واردات آن بیشتر است بنابراین اینکه منطقه آزاد قشم گزاره ای برای پنجره واردات باشد در دولت فعلی منسوخ است.

وی درباره سرمایه گذاری های داخلی و خارجی این منطقه تصریح کرد: در یکسال اخیر با تفاهم نامه هایی که بستیم و قراردادهایی که با سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشتیم بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در عرصه های مختلف اقتصاد دریاپایه به ویژه بحث نفت و انرژی، پتروشیمی داشتیم که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۲ درصد رشد را نشان می دهد.

پیغامی درباره دیپلماسی تجاری منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم در تاریخ کشور ایران یکی از نقاط مهم ارتباطی فرهنگی و تجاری در طول تاریخ بوده است به طوریکه دریانوردی مردم قشم بین ایران وآفریقا، ایران و هند و حوزه خلیج فارس و پاکستان در طول تاریخ زبانزد بوده است.

وی اضافه کرد: امروزه منطقه آزاد قشم با انتخابی که در حوزه اقتصاد بین الملل در این عرصه داشته یکی از کارکردهای مهمش حوزه دیپلماسی اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم کشور گفت: در این راستا شاهد هستیم که اقتصاد دریاپایه در عرصه اقتصاد لجستیک می‌تواند نقش آفرینی خاصی به قشم بدهد و همچنین در عرصه مربوط به ارتباطات جهانی اقتصادی شاهد این هستیم که جزیره قشم به عنوان پنجره ارتباطات بازاریابی B۲B و کسب و کارها در پیمان شانگهای با تفاهم نامه ای که بین منطقه آزاد قشم و پلتفرم در پیمان شانگهای بسته شد، رقم زدیم.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از روز گذشته یکشنبه -۲۹ بهمن ماه- به مدت ۴ روز با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌ و شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. درهای سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) تا دوم اسفند ماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰، به روی علاقه‌مندان برای حضور و بازدید باز خواهد بود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *