سومین گردهمایی فعالان پلیمری استان اصفهان برگزار شد

به گزارش ایسپیا، سومین گردهمایی فعالان پلیمری استان اصفهان با حضور رییس سازمان صمت اصفهان، هیات مدیره محترم انجمن و اعضای انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر چهار شنبه 29 خرداد در سالن اجتماعات سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.

این گردهمایی پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد. ریاست محترم انجمن جناب آقای مهندس مرتضی بیشه با عرض خیر مقدم به حاضرین جلسه، مشکلات تولیدکنندگان صنعت پلیمر را برشمرد و تشکیل کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی را قدمی به سوی کاستن مشکلات این صنعت دانست.

ایشان ضمن تشکر از حمایت دانشگاه اصفهان از انجمن پس از امضای تفاهمنامه در آبان 96، نقش دانشگاه را به عنوان بازوی واحد تحقیق و توسعه شرکت های SME به منظور توسعه و ارتقاء دانش فنی صنعت لازم دانست.

دبیر انجمن جناب آقای مهندس شادکام معینی، گزارش فعالیت انجمن از سال 94 را شرح داد و سپس برنامه یکساله انجمن از قبیل برگزاری دوره ها و میزگردهای تخصصی را مطرح نمود.

دکتر امیرحسین نوارچیان، مدیرگروه پژوهشی پلیمر دانشگاه اصفهان و نماینده دانشگاه در این انجمن، به معرفی کلینیک صنعت پلیمر و نحوه تعامل کلینیک با صنعت پرداخت. وی در ادامه افزود پنجمین همایش ملی پلیمر ایران توسط دانشگاه اصفهان در آبان ماه 98 برگزار خواهد شد. این همایش رویکرد صنعتی خواهد داشت و به منظور برگزاری هر چه بهتر این همایش و برقراری ارتباط صنعت پلیمر و دانشگاه، نیاز به تعامل هر چه بیشتر اعضای انجمن با کلینیک صنعت پلیمر می باشد.

دکتر مسعود جمالی نماینده این انجمن در کارگروه استانی، به منظور شفاف سازی نحوه عملکرد کارگروه دستورالعمل های وزارت و نحوه تصمیم گیری در مورد تخصیص مواد به شرکت ها را شرح داد.

در این گردهمایی جناب آقای مهندس احمدیه رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان ارتباط خوب وسازنده را بهترین راهکار رسیدن به اهداف صنفی قلمداد کرد.

اسرافیل احمدیه گفت: اینکه بیان میشود سخت گیری های اداری دراستان اصفهان بیشتر از استانهای دیگر است هیچ پایه تحقیقاتی واثباتی ندارد و اینکه در عرصه رقابت جذب سرمایه گذار در استان اصفهان این استان نسبت به سایر استانها از مراحل سخت افزاری گذر کرده و اجرای قوانین در استان از نظر سیستم های نظارتی بصورت جدی رصد میشود وچنانچه استانی قوانین را از منظر دیگر میبیند باید مراجع نظارتی نظر دهند ولی بنده بخشی از نگاه بعضی کارشناسان را قبول ندارم وهمه کارشناسان باید نگاه سازنده درجهت رفع مشکلات سرمایه گذار را سرلوحه خود قرار دهند واین حق را به کارشناسان میدهم که با وسواس به اجرای قانون میپردازند زیرا آن طرف نگاه نظارتی را باید مد نظر قرار دهند.

وی گفت: اگر سرمایه گذار مشکلات خاصی که باید قوانین اصلاح شود حتما از طریق انجمن واتاق وخانه صنعت معدن موارد را اعلام کنند وانجمن های تخصصی فلسفه وجودیش پیگیری مسایل ومشکلات اعضایشان هستند وباید درخواست هایشان را تا حصول نتیجه پیگیر شوند و آن بخشی که واحد تولید ی مشکلاتی دارد قانونگذار قانون رفع موانع تولید وستاد تسهیل را پیش بینی کرده که در راستای اقتصاد مقامتی شکل گرفتند که باید از طریق سامانه بهین یاب آن را پیگیر شوند، وتاکید میکنم دراین مرحله دراستان اگر مشکل قابل حل نباشد باید موارد در سطح ملی پیگیر ی شود و ما به جد پیگیر خواهیم شد.

وی در ادامه درخصوص اینکه در استانهای دیگر مواد بیشتری رابرای تولید کنندگان تایید میکنندگفت: ما باید به اندازه تولید هر واحد مواد اولیه تامین کنیم ولی اگر روش مشکل دارد باید بررسی کنیم وما نمی پسندیم مواد اولیه را خارج از سیستم تامین کنید وظیفه ما است مواد اولیه شما را تامین کنیم ما جلسات منظمی با انجمن پلیمر بصورت هفتگی در سازمان داریم و باید واحد های تولیدی بروند به سمت ارایه اطلاعات صحیح واگر از جانب ما مشکلی است باید بیان شود تا آن را اصلاح کنیم واگر از طرف شما است ان را اصلاح کنید واینکه ما برای اثبات واقعی تولید به اطلاعاتی از قبیل مصرف برق ، دارایی وغیره میپردازیم فقط برای رسیدن به تولید واقعی واحد ها هستیم تا براساس آن سهمیه اختصاص دهیم تا تولید کننده واقعی را از سایرین جدا کنیم وقتی واقعیت تولید ارائه شود میتوانیم کمک کنیم و ما از تولید کنندگان واقعی حمایت میکنیم کارگروه مربوطه که در همین راستا در سازمان تشکیل شده به خاطر همفکری وایجاد راهکار است تا بتوانیم مواد شما را تامین کنیم

شایان ذکر است در پایان همایش که با حضور اکثریت اعضا بصورت علمی وتخصصی برگزارشد پرسش وپاسخ صورت گرفت که بدون هیچ ملاحظه ای مشکلات ودغدغه های خودرا با رییس سازمان بیان داشتند ورییس سازمان در جواب گفتند همه شماره من را دارید ودرب اتاق ما بروی همه تولید کنندگان باز است موارد خاص را حتما مستقیما با من درمیان بگذارید

در پایان مقرر شد همه مشکلات قانونی واداری بیان شده جمع بندی شده ودر کارگروه بعدی پیگیری شود.

گالری عکس

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *