61794267

رای به تعلیق دستورالعمل الزام به تایید فاکتورهای فروش توسط خریداران

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان رای به تعلیق دستور قائم مقام وزیر صمت مبنی بر الزام به تایید ۷۰ درصد فاکتور های فروش توسط خریداران در سامانه جامع تجارت صادر کرد.

به گزارش ایسپیا، بر اساس مصوبات این شورا طی جلسات متعدد به منظور بررسی دستورالعمل جدید وزارت صمت، مسئولیت قانونی فروشنده، تا مرحله ثبت فروش در سامانه جامع تجارت است. بنابراین پس از ثبت اسناد توسط فروشنده، پیامکی برای خریدار ارسال می‌شود و در صورت رد اسناد ثبتی خریدار مراتب عدم تایید خود را در سامانه ثبت می‌کند. در غیر این صورت پس از ۴۸ ساعت ثبت فروشنده توسط سامانه تایید می‌شود.

همچنین مقرر شد ساز و کاری با هدف فراخوانی اطلاعات سامانه ها از یکدیگر فراهم شود (سامانه جامعه تجارت، وارداتی، ستاد و…) با هدف تحقق پنجره واحد کسب و کار ایجاد شود به طوری که فعالان اقتصادی الزام به ثبت اطلاعات تکراری و به دفعات در سامانه ها را نداشته باشند.

این شورا مصوب کرد که دوره ثبت و محاسبه تراز ۷۰ درصد از یک ماه به ۳ ماه افزایش یابد و همزمان امکان ثبت محصول تولید و انبار شده در واحد تولیدی میسر و میزان انبار شده در محاسبه فوق در نظر گرفته شود.

همچنین سازمان صمت لیست بنگاه‌های دولتی خریدار محصولات مرتبط را احصا کرده و هماهنگی‌های لازم در خصوص امکان ثبت دستگاه دولتی به عنوان خریدار را در سامانه فراهم کند و تا زمان تعیین تکلیف ابهامات و موارد فوق الذکر اجرای این ابلاغیه معلق شود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *