جنس گران تولید نکنیم/ هوای مصرف کننده را داشته باشیم

با توجه به ملتهب شدن بازار مواد پی وی سی بد نیست ببینیم پی وی سی اس ۶۵ جهت چه تولیداتی مصرف می‌شود و کالای ساخته شده با این مواد به چه قیمتی فروش میرود!

عمده مصرف پی وی سی اس ۶۵ جهت لوله پی وی سی (فاضلاب، برق ، جدار چاه، خرطومی زهکش …)، پروفیل درب و پنجره پی وی سی، صفحه فومیزه پی وی سی، دیوارپوش، سقف کاذب و اکسسوری مصرف می‌گردد.

با توجه به مختلف بودن فرمولاسیون مانند درصد رزین، درصد فیلر، درصد استابلایزر و درصد مواد افزودنی، اظهار نظر در مورد جزئیات قیمت تمام شده برای کالاهای فوق از حوصله این بحث خارح است اما به طور خلاصه می‌توان گفت میانگین قیمت فروش خالص کالای ساخته شده به بنکدار بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان است که از این بین تولید کننده ۹۰۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان مواد مصرفی را محاسبه میکند و مابقی را بابت هزینه های تولید و سربار و سود به قیمت مواد اضافه میکند.

حال باید دید با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت ها کدام محصول کشش تولید با مواد بالای ۱۰ هزار تومان را دارد که بعضی برای این دستمال قیصریه ای را به آتش میکشند؟

شاید اگر یک هفته دیگر تولید کننده واقعی مقاومت کند این صبر خردمندانه آب سردی باشد برای خاموش کردن آتش قیصریه و فرستادن دود آتش به چشم بانیانش.

هر چند ظاهرا بعضی دوست دارند با آتش زدن قیصریه مصرف کننده نهایی را خفه کنند!

مجید کرباسی زاده

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *