b12203

تقدیر از سرآمدان حوزه مسئولیت اجتماعی استان در گردهمایی بزرگ فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان

در گردهمایی پنج هزار نفره فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان که با هدف اتحاد بخش خصوصی و دولت در راستای تحقق اقتصاد زاینده برای اصفهانی سرزنده و ایرانی آباد در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کنار گذر شرق برگزار شد، از 179 فرد، سازمان و تشکل سرآمد حوزه مسئولیت اجتماعی استان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایسپیا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، ناصر چاوشی مشاور کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی و مذهبی ما یکی از شروط مسلمانی را توجه به مردم و مردم یاری می‌داند اظهار داشت: این در حالی است که نظریه‌های علمی و تجارب عملی بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی موفق در سطح جهان نیز تاکید می‌کند که لازمه موفقیت در کسب و کار ایفای مسئولیت اجتماعی و توجه به اکو سیستم محل فعالیت صاحبان کسب و کارمی‌باشد.

وی وجود هزاران خیریه و قرض‌الحسنه در اصفهان را بیانگر نهادینه شدن فرهنگ نیکوکاری در استان اصفهان دانست.

اعطای 8 هزار فقره وام به کادر درمان

مشاور کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان که با شعار اتاق‌های نسل سوم آغاز به‌کار کرد همواره از حاج حسین کازرونی موسس این اتاق به‌عنوان فردی که نوع‌دوستی و مردم‌یاری در او تجلی یافته بود یاد شده است، افزود: در دوره مقابله با همه‌گیری بیماری کرونا اتاق بازرگانی اصفهان جزو اولین دستگاه‌هایی بود که به کمک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شتافت و کمیته مشترک مقابله با کرونا با این دانشگاه را تشکیل داد. در این کمیته کمک‌های بلاعوض و 640 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با همراهی بانک‌های استان به کادر درمان اعطا شد.

وی ادامه داد: توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تهیه دستگاه ونتیلاتور، پالس اکسیمتر، بایپپ، کپسول اکسیژن و 200 دستگاه رایانه برای مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی از جمله این اقدامات بوده است.

چاوشی گفت:اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیمارستان‌ها و کمک به تجهیز و توسعه بیمارستان‌های الزهرا(س)، عسگریه، کاشانی و بیمارستان شهرستان فریدونشهر از جمله تأمین تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان کاشانی از دیگر اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بود.

وی تصریح کرد: انجام واکسیناسیون عمومی، تجهیز مراکز تجمیعی واکسیناسیون و تأمین 30 هزار دوز واکسن و واکسینه نمودن اعضا و پرسنل فعالین اقتصادی در این دوره انجام گرفت. تأمین و توزیع 150 هزار بسته معیشتی از اسفند 98، حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا با مشارکت فعالان اقتصادی و توزیع هدفمند و فراگیر اقلام حمایتی از طریق راه‌اندازی سامانه مهر کریمانه و ثبت 183 هزار خانواده نیازمند استان در این سامانه انجام گرفت.

مشاور کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: همچنین در راستای ترویج اهمیت ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی جشنواره‌ای در راستای تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان این حوزه طراحی شد که از این افراد با حضور مقامات استانی تقدیر خواهد شد.

چاوشی در پایان سخنان خود ازکلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌هایی که در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان مشارکت داشته اند، تقدیر و تشکر نمود.

درپایان این گردهمایی چند هزار نفره که با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، از 64اثر ارسال شده به جشنواره مسئولیت اجتماعی پس از داوری، از 5 اثر برگزیده حوزه سازمانی، 3 اثر برگزیده حوزه تشکلی و 3 اثر حوزه فردی تقدیر شد. همچنین از 115 شخص، سازمان و تشکلی که در دوران پاندمی کرونا در راستای مسئولیت اجتماعی خود یاری رسان مردم بوده اند تقدیر به عمل آمد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان: بیایید خودمان را وقف اصفهان کنیم

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد بیایید خودمان را وقف اصفهان کنیم.

محفلی برای هم پیمان شدن جهت تحقق شعار سال

مسعود گلشیرازی در این گردهمایی 5 هزار نفری که با حضور استاندار و معاونین ایشان، دادستان، نمایندگان مجلس، روسا و معاونین دستگاه‌های اجرایی و استقبال بی نظیر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار استان، همراه با تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی حوزه مسئولیت اجتماعی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حضار، تبریک سال جدید و فرا رسیدن بهار قرآن گفت: فعالان اقتصادی، نخبگان ذی نفوذ درعرصه اقتصاد استان و مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی از جمله استاندار، دادستان و نمایندگان مجلس به منظور هم پیمان شدن برای کمک به تحقق شعار سال در این محفل گرد هم آمده اند.

گلشیرازی گردهمایی مذکور را یکی از بزرگ‌ترین جمع‌های فعالان اقتصادی سراسر استان پهناور اصفهان و فرصتی برای طرح مشکلات و مسایل بنگاه‌های اقتصادی با مسئولین دولتی عنوان کرد.

وی ازپیشکسوتان و موسسین اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان خبرگان اقتصادی نام برد که خبرگی خود را در راه اصلاح امور اجتماعی به کار برده و به همین دلیل یاد آنها پس از گذشت چندین دهه در بین مردم زنده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه جلسه مذکور فرصتی برای این است که دست در دست یکدیگر طرحی نو در اصفهان رقم بزنیم، افزود: این گردهمایی هم‌گرایی و اتحاد برای اتفاقی تازه در اصفهان است.

حضور پررنگ و فعال در پاندمی کرونا و ارتقاء شاخص محیط کسب و کار از مهم‌ترین دستاوردهای دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان

گلشیرازی لازمه تحقق اتاق نسل سه که یکی از مهم‌ترین اهداف دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان بوده را حساسیت بیش از پیش به حوزه مسئولیت اجتماعی عنوان و تصریح کرد: به همین دلیل در دوران پاندمی کرونا اتاق اصفهان با همراهی و همدلی اعضاء بنا بر رسالت اجتماعی خود اتفاق بزرگی را رقم زد و توانست در کنار رسالت اصلی خود یعنی خدمت رسانی به اعضاء، شبکه سازی و توانمندسازی جوانان شهر، از طریق ایجاد وحدت و یگانگی در راه رضای خدا یاری رسان مردم در این دوران سخت باشد.

وی بهبود 18 رتبه‌ای شاخص محیط کسب و کار استان طی کمتر از یک سال و نیم را از دیگر اتفاقات این دوره اتاق نهم بیان کرد که تنها از طریق وحدت و یگانگی دولت و بخش خصوصی در زمان جنگ اقتصادی اتفاق افتاد.

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان تاکید کرد تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی استان تعامل دو سویه با دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و ایجاد اشتراک نظر جهت تحقق این هدف والا می باشد.

عدم توسعه همه جانبه بزرگ‌ترین معضل استان اصفهان

گلشیرازی در ادامه ابَرچالش‌های کنونی اصفهان امروز را ناشی از عدم توسعه همه جانبه دانست و تاکید کرد رفع این معضلات نیازمند توجه بیش از پیش به حوزه توسعه پایدار از طریق مشارکت مردم و اشتراک خبرگان و نخبگان برای تحقق این توسعه است. وی گفت: نتیجه اقدامات فعالان اقتصادی استان باید رفاه مردم باشد.

گلشیرازی تصریح کرد: هدف ما در محفل امروز تولید ثروت و رقم زدن اتفاقی ارزنده با هم‌گرایی استراتژیک و تبدیل منابع خدادادی استان از حالت بالقوه به بالفعل و تقدیم عایدی این مهم به مردم می‌باشد.

خیریه فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی خواهد شد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود راه اندازی خیریه فعالان اقتصادی عضواتاق بازرگانی اصفهان با نام «خیریه ابرار» که تمثیل و تجلی تجار متعهد اجتماعی استان اصفهان است همچنین مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده را از مهم‌ترین اهداف گردهمایی مذکور عنوان کرد.

استاندار اصفهان: برای تحقق شعار سال از فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید تمام‌قد حمایت می‌کنیم

استاندار اصفهان در گردهمایی 5هزار نفری فعالان اقتصادی و اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای تحقق شعار سال از فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید، تمام‌قد حمایت می‌کنیم.

سیدرضا مرتضوی در گردهمایی پنج هزار نفری فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهتمام فعالان اقتصادی استان بر انجام مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی صرفاً نسبتی حقوقی با جامعه، مردم و طبیعت نیست، بلکه در مذهب و مکتب ما بسیار فراتر تعریف می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های تعریف مسئولیت اجتماعی در جوامع موحد و غیرموحد افزود: در جامعه موحد مانند جامعه ما مسئولیت اجتماعی متعلق به حضرت حق است، درحالی که در جوامع غربی مسئولیت اجتماعی متعلق به اقتصاد است. در واقع انجام مسئولیت اجتماعی در جامعه ما موجب استکمال نفس و تعالی معنوی می‌شود، چون در جامعه موحد انسان خود را مالک چیزی که در اختیار دارد نمی‌داند بلکه واقف است تنها نوبت بهره بردن اوست و در این نوبت برای دیگران سهم و حق قائل است.

مرتضوی ادامه داد: فعالان اقتصادی از گذشته‌های دور که استان و شهر اصفهان بالنده شده، نگاه ویژه‌ای به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته‌اند که وجود خیریه‌های متعدد در اصفهان که برخی از آنها پیشینه ده‌ها و صدها ساله دارند همچنین وجود قرض‌الحسنه‌های متعدد مبین این امر است. وی تاکید کرد بسیاری از فعالان اقتصادی خیّراستان به‌صورت گمنام به انجام مسئولیت اجتماعی خود می‌پردازند و این ویژگی را نسل به نسل در خانواده خود استمرار بخشیده‌اند.

آینده استان در گرو توسعه گردشگری و فعالیت‌های دانش‌بنیان است

استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری سال 1401 به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری گفت: در سند آمایشی و مطالعات راهبردی استان دو محور اصلی برای پیشرفت، آبادانی و توسعه استان در نظر گرفته شده که شامل توسعه گردشگری و فعالیت‌های دانش‌بنیان است. برای تحقق این امر باید از امروز به بعد، بر حفظ و افزایش بهره‌وری ظرفیت موجود، کمک به رونق تولید و حمایت تمام‌قد از فعالیت‌های اقتصادی موجود تمرکز کنیم و از طرف دیگر باید در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان و صنایع های‌تِک و دانش‌های نوین، تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اصفهان یکی از استان‌هایی است که بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان، صنایع های‌تک و کشاورزی بر مبنای دانش است و ظرفیت عظیم دانشی استان مانند دانشگاه‌های متعدد و معتبر، مراکز نوآوری، شهرک علمی تحقیقاتی، حضور 13 درصد پژوهشگران کشور، پیشینه صنعتی در کنار جوهره کار در استان اصفهان می‌تواند موجب پیشرفت روزافزون آن شود.

مرتضوی از فعالان اقتصادی، صنعتگران، مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان درخواست کرد برای رسیدن به این اهداف همبستگی و همگرایی داشته باشند تا جریان تولید ثروت در استان به‌خوبی طی مسیر کند و تأکید کرد باید در این مسیر حرکت مجاهدانه داشته باشیم.

استاندار اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا هر کمکی که از مجموعه استانداری اصفهان بربیاید انجام می‌دهیم و از فعالان اقتصادی استان انتظار داریم سرمایه، اندیشه و جوهره کار خود را به میدان بیاورند.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *