افزایش صادرات اصفهان به عراق با حمایت از صنایع کوچک

به گزارش ایسپیا و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسعود جمالی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان به چشم انداز صادرات استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: افزایش صادرات در مرحله نخست به چگونگی تعامل سیاسی دولت با کشورهای مختلف بستگی دارد. صادرات استان اصفهان فقط به محصولات خام محدود نشود.

نایب رییس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان استفاده از ظرفیت های موجود در بازارهای صادراتی کشورهای همسایه را ضروری دانست و افزود: ایران به ویژه اصفهان در بازار عراق سهم خوبی را به خود اختصاص داده  اما حمایت از صنایع کوچک برای افزایش صادرات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چینی ها در حال فتح بازار عراق هستند، گفت: در سوریه بازسازی شروع شده و با وجود ظرفیت های صادراتی استان اصفهان در بازار این کشور سهم خاصی نداریم.

نایب رییس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر این که صادرات استان اصفهان به غرب آسیا به محصولات خام فولاد، آهن آلات و پتروشیمی محدود نشود، افزود: با حمایت از صنایع پایین دستی فولاد و پتروشیمی می توان از خام فروشی جلوگیری کرد و بر میزان صادرات با ارزش افزوده بیشتر افزود.
جمالی گفت: استان اصفهان در تولید و صادرات محصولات غذایی و دارویی ظرفیت های زیادی دارد و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

وی به وضع صادرات پس از صدور دستور العمل های جدید ارزی اشاره کرد و افزود: در هفته پنجم سال هنوز تکلیف دلارهای صادراتی مشخص نشده و این مسئله فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است.
نایب رییس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در حال حاضر، فعالان اقتصادی برای عرضه و فروش دلار صادراتی خود بلاتکلیفند.

جمالی افزود: تک نرخی کردن قیمت ارز با وجود بخش نامه های چکُشی و دستوری در بلند مدت نتایج مثبتی را برجا می گذارد اما دولت باید مشکلات به وجود آمده برای فعالان بخش خصوص را حل کند.

منبع: خبرگذرای صدا و سیما مرکز اصفهان

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *