انجمن صنایع پلیمر اصفهان

29 April, 2024
7.79°C Tehran
1396042610022010511418174

اتاق ایران به‌دنبال تدوین بودجه‌عملیاتی

به گزارش ایسپا به نقل از دنیای اقتصاد:

دنیای‌اقتصاد: رئیس اتاق ایران با تاکید بر عزم هیات‌رئیسه جدید اتاق ایران برای هزینه‌‌‌‌‌کرد منابع اتاق در محل ماموریت‌‌‌‌‌های تعریف‌شده، گفت: برای سال‌آینده اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور بودجه‌ عملیاتی تدوین خواهند کرد.

به گزارش اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بودجه ‌اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور از سال‌آینده به‌صورت عملیاتی، شفاف و قابل اندازه‌‌‌‌‌گیری تدوین خواهدشد. حسین سلاح‌ورزی در نشست هیات‌رئیسه اتاق ایران با هیات‌رئیسه و اعضای هیات‌نمایندگان اتاق رشت با اشاره به آماج حملات غیرمنصفانه ماه‌های اخیر به اتاق ایران تاکید کرد: نتایج بررسی نهادهای نظارتی از جمله تحقیق و تفحص مجلس و درخواست داوطلبانه اتاق ایران از شورای‌عالی نظارت جهت بررسی سازمان حسابرسی و همچنین سازمان بازرسی، نشان‌داد که برخلاف برخی ادعاها، حتی یک‌ریال هم در اتاق گم نشده‌است.

او تاکید کرد: هیات‌رئیسه اتاق ایران در دور دهم مصمم است که منابع مالی اتاق را در محل و ماموریت تعیین‌شده هزینه کند و همچنین نظارت‌های دقیقی بر نحوه مصرف این منابع در واحدهای زیرمجموعه خود داشته‌باشد.

سلاح‌ورزی افزود: تصمیم ما در هیات‌رئیسه این است که زیر ‌بار انحراف بودجه ‌و کسری‌بودجه نرویم، اما این به‌معنای محدودیت و سیاست انقباضی نیست. امسال را باید بر اساس بودجه‌مصوب پیش‌برویم اما برای سال‌آینده بودجه‌عملیاتی تدوین خواهیم کرد، بنابراین اگر اتاق‌ها فعالیت مشخص و قابل‌اندازه‌‌‌‌‌گیری در راستای ماموریت‌‌‌‌‌های اتاق داشته باشند، نگران بودجه‌ آن در سال‌آینده نباشند. می‌خواهیم اتاق‌ها بودجه‌عملیاتی و شفاف برای سال‌۱۴۰۳ تدوین کنند و بر این اساس انتظار تخصیص منابع از اتاق ایران داشته باشند.

او همچنین بر ایجاد مرکز داوری در اتاق رشت، مشارکت اتاق ایران برای اتمام ساختمان اتاق رشت، پیگیری موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی و پیگیری مشکلات گمرک آستارا که از جمله درخواست‌های مطرح‌شده اعضای هیات‌نمایندگان اتاق رشت بود، تاکید کرد.

کارکرد دانشی را توسعه دهیم

ساسان شاه‌ویسی، دبیرکل اتاق ایران هم گفت: اگر به‌دنبال استحکام نهاد اتاق در سطح استان و ملی و به‌دنبال تقویت روابط و ظرفیت‌‌‌‌‌سازی‌‌‌‌‌های جدید برای یک افق موثر اما مشترک با اتاق ایران هستیم باید از ظرفیتی که به‌عنوان سند ملی و توسعه‌پایدار در استان تعریف شده‌است، استفاده کنیم.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سبد خرید