171097251

«EXPO ۲۰۲۴» نمایش جهانی قدرت ژئوپولتیک ایران است

به گزارش ایسپیا به نقل از ایرنا :

شهریار حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اهمیت برگزاری دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا و همچنین برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌ صادراتی ایران IRAN EXPO ۲۰۲۴ گفت: در طول ۷۰ سال گذشته همواره دو قطب شرق و غرب با محوریت شوروی و آمریکا مقابل هم بودند، اما با ایجاد پیمان‌های نوین منطقه‌ای و بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی محدود و قدرت میان کشورها توزیع شد و نظم جدید بین المللی شکل گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی با عضویت در سازمان‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی چون پیمان شانگهای و بریکس بر قدرتش افزود و اثرگذاری تحریم‌ها را کم کرد. اکنون هم برگزاری نشست‌هایی چون اجلاس آفریقا و IRAN EXPO ۲۰۲۴ ناشی از قدرت ژئوپولتیک ایران در گستره جغرافیای جهان است.

حیدری با اشاره به ادعای غرب مبنی تضعیف ایران در اثر تحریم‌ها، گفت: ایران با برگزاری نمایشگاه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۰۰ کشور ثابت کرد که تحریم‌ها اثر چندانی در روند توسعه ایران نداشته و جمهوری اسلامی بدون توجه به تحریم‌ها به روند تولید و نوآوری ادامه می‌دهد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم گفت: امروز برای جهان اثبات شده که جمهوری اسلامی دارای حاکمیت مستقل است و از بسیاری جهات به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر است. پیشرفته بودن در علم و فناوری باعث بالا رفتن توان ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک ایران می‌شود.

وی گفت: غرب فکر نمی‌کرد ایران توان برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی (ایران اکسپو) را داشته باشد و تولیدات و تجهیزات داخلی خود را در معرض دید جهانیان بگذارد. این نمایشگاه اثبات می‌کند که ایران رو به توسعه و نوآوری است و دارای پویندگی و بالندگی در سطح جامعه جهانی است.

حیدری با اشاره به سفر آیت الله رییسی به پاکستان و سریلانکا دیپلماسی اقتصادی را زمینه معرفی قدرت جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: انعقاد قراردادهای مختلف با پاکستان و سریلانکا در حوزه مختلف حکایت از توانمندی و تعامل جمهوری اسلامی با همه کشورها دارد این اقدام جزو راهبردهای نظام است که از طریق دولت سیزدهم دنبال می‌شود و می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی روز شنبه ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *