170653645

نماینده فلسطین: جنگ اسرائیل، ۸۰ درصد ساکنان غزه را آواره کرد

به گزارش ایسپیا به نقل از دنیای ایرنا:

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد همچنین هشدار داد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از سه هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله کودکان و زنان را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

منصور تصریح کرد: بحران کنونی نشان داد که صلح در خاورمیانه بدون یافتن راه‌حل عادلانه و دائمی برای مسأله فلسطین و منطبق بر قطعنامه‌های بین‌المللی امکان پذیر نیست.

وی گفت که جان هزاران غیرنظامی فلسطینی به خاطر فاجعه انسانی که اسرائیل در نوار غزه ایجاد کرده در خطر است.

منصور اضافه کرد: تا ۲۳ ماه اکتبر، بیش از ۱۵ هزار فلسطینی در نوار غزه شهید شدند که از آن جمله می‌توان به ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و ۴ هزار زن اشاره کرد.

وی گفت که این اعداد بسیار کم‌تر از ارزیابی‌های واقعی است، به طوری که این آمار و ارقام شامل اجسادی نمی‌شود که هم‌چنان زیر آوار قرار دارد.

منصور همچنین اعلام کرد که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۳ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۹ هزار کودک زخمی شدند که صدها تن از آنها دچار معلولیت دائمی شدند.

وی اضافه کرد: ادامه خشونت و اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان موجب کوچاندن خانواده‌های فلسطینی از خاک و منزل خود شده، به طوری که براساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه دستکم یکهزار و ۱۵۰ فلسطینی از جمله ۴۵۲ کودک از هفته نخست اکتبر و به علت حمله شهرک‌نشینان و محدودیت‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد از جامع جهانی از جمله شورای امنیت خواست که به صورت فوری به این گونه اقدامات ضد بشری علیه مردم فلسطین پایان دهد.

وی در پایان کشورهای مختلف نیز درخواست کرد به صورت فردی و گروهی برای توقف تجاوزگری جنایتکارانه اسرائیل در غزه و دیگر اراضی اشغالی فلسطین تلاش کنند حامی حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بشر باشند و به اقدامات ناقضانه، غیر قانونی و اشغالگری استعماری و سیستم نژادپرستی اسرائیل پایان دهند که تهدیدی برای ماهیت ملت فلسطین در وطن خود و تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *