انجمن صنایع پلیمر اصفهان

27 April, 2024
7.79°C Tehran
2+copy

محصول جدید پلتفرم رمزارزی «اکسکوینو»

به گزلرش ایسپا به نقل ازدنیای اقتصاد:
فراز و نشیب بازارهای مالی همواره با سود و ضرر بخشی از سرمایه‌گذاران همراه است؛ گروهی که با تحلیل و پیش‌بینی‌‌‌های خود در زمان درست وارد معاملات می‌‌‌شوند و در بهترین زمان و با سود از آن خارج می‌‌‌شوند و گروهی دیگر که تحت‌‌‌تاثیر هیجانات بازار و بدون دانش کافی و تحلیل‌‌‌های حیاتی سرمایه خود را وارد آن می‌کنند و در نهایت نیز ممکن است با ضرر و تجربه‌‌‌ای تلخ از این بازارها خارج ‌‌‌شوند. پلتفرم رمزارزی اکسکوینو اما به‌‌‌تازگی از جدیدترین ویژگی خود به نام «دمو تریدینگ» رونمایی کرده که این امکان را به کاربران می‌دهد تا با استفاده از ۱۰‌هزار تتر مجازی، در بازاری آزمایشی آزمون‌‌‌وخطا کرده و با تبدیل شدن به یک معامله‌‌‌گر حرفه‌‌‌ای برای انجام معاملات در بازار واقعی آماده شوند. در این رابطه با سعید زنگنه، مدیر ارشد محصول گروه ارنیکا که بر اکسکوینو متمرکز است به گفت‌‌‌وگو نشسته‌‌‌ایم.

 لطفا یک نمای کلی از ویژگی «دمو تریدینگ» و هدف آن در اکسکوینو برای‌‌‌مان تصویر کنید.

دمو تریدینگ به صورت کلی و بنیادین قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد با مقداری دارایی مجازی اقدام به انواع معامله کرده و بتوانند ضمن آشنایی با قابلیت‌‌‌های بازارهای مالی، صحت و کیفیت تحلیل‌‌‌های خود را نیز بسنجند تا با ریسک کمتری در بازار اصلی و دارایی واقعی خود معامله کنند.

 ایده توسعه و معرفی این ویژگی از کجا آمد؟ نفع آن برای کاربران چیست؟

قابلیت دمو تریدینگ یا ترید آزمایشی، در برخی پلتفرم‌‌‌های خارجی وجود داشت که امکان داشت به راحتی برای کاربران ایرانی در دسترس نباشد. حالا کاربران ایرانی می‌توانند به دور از تمام نگرانی‌ها و محدودیت‌ها، تنها با ثبت‌‌‌نام در اکسکوینو، به‌‌‌صورت آزمایشی معامله کنند و مهارت خود را بالا ببرند.

 کاربران چطور می‌توانند به ۱۰‌هزار تتر مجازی برای انجام معاملات آزمایشی دست پیدا کنند؟ بخش ویژه‌‌‌ای برای این موضوع در پلتفرم اکسکوینو در نظر گرفته شده است؟

کاربران به محض ثبت‌‌‌نام و ورود به بخش اکسکوینومارکت، ۱۰.۰۰۰ توکن مجازی V-USDT را در کیف پول بخش معاملات مشاهده می‌کنند و می‌توانند این تترهای مجازی را با ۱۰ رمزارز پرطرفدار دیگر معامله کنند. تعداد جفت ارزهای آزمایشی نیز هرروز بیشتر خواهد شد.

این معاملات دوسویه است و کاربر می‌تواند با استراتژی‌‌‌های متفاوت، دارایی خود را به رمزارزهای دیگر تبدیل و برای سود کردن در بازارهای واقعی تمرین کند.

«دمو تریدینگ» شرایط واقعی معاملات را چطور شبیه‌‌‌سازی می‌کند؟ آیا محدودیت‌ها یا تفاوت‌‌‌هایی در مقایسه با معاملات واقعی دارد که کاربران باید از آن آگاه باشند؟

اکسکوینو از معدود پلتفرم‌‌‌هایی است که قابلیت دمو تریدینگ را در همان بازار و پنلی ارائه می‌کند که معاملات اصلی در آن انجام می‌شود (به‌‌‌اصطلاح این قابلیت به‌‌‌صورت In-House ارائه می‌شود). تمامی امکانات مارکت اکسکوینو، برای کاربران بازار آزمایشی در دسترس است و تنها تفاوت در استفاده از ارز مجازی و حقیقی است. از آنجا که این معاملات در شرایط مشابه شرایط واقعی انجام می‌شود، تمرین در این فضا می‌تواند بسیار آموزنده و مفید باشد.

چه اقداماتی انجام شده تا تترهای مجازی ارائه‌‌‌شده به کاربران، دقیقا ارزش‌‌‌ها و شرایط بازار را منعکس کنند؟

در مقابل تترهای مجازی، کاربران امکان تبدیل آن به دیگر رمزارزها مانند بیت‌کوین مجازی V-BTC، اتریوم مجازی V-ETH و… را خواهند داشت که دقیقا دارای همان نسبت برابری و نوسان قیمتی هستند که بازار واقعی تتر با آن رمزارزها دارد. بر همین اساس، کاربران همیشه می‌توانند دارایی تتر یا بیت‌کوین مجازی خود را مانند رمزارز واقعی اندازه‌‌‌گیری کنند.

آیا منبع آموزشی وجود دارد که کاربران را در رابطه با «دمو تریدینگ» راهنمایی کند؟ برای آموزش پتانسیل‌‌‌های حداکثری این ویژگی به کاربران چه برنامه‌‌‌هایی دارید؟

در بلاگ اکسکوینو و همچنین صفحات این پلتفرم در آپارات و یوتیوب، می‌توان آموزش‌‌‌های کارآمدی برای نحوه کار با این پلتفرم و همچنین تحلیل و ترید علمی پیدا کرد. آموزش این ویژگی به شکل‌‌‌های مختلف در برنامه‌‌‌مان است و حتما آن را با توجه به نیازهای کاربران ادامه خواهیم داد. همچنین کاربران می‌توانند نگاه ویژه‌‌‌ای به لایوهای On-Air اکسکوینو در اینستاگرام داشته باشند.

«دمو تریدینگ» چطور با بقیه امکانات پلتفرم یکپارچه می‌شود؟ آیا کاربر این امکان را دارد به محض به‌‌‌دست‌‌‌آوردن آمادگی ترید واقعی، از بازار آزمایشی به واقعی تغییر حالت دهد؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، دمو تریدینگ اکسکوینو به صورت In-House ارائه می‌شود و کاربر دقیقا در همان پنلی معاملات آزمایشی را انجام می‌دهد که می‌تواند معاملات حقیقی را انجام دهد و هر زمان به جمع‌‌‌بندی مناسب رسید، بدون طی مراحل خاصی می‌تواند در بازارهای با پایه تتر، ریال و بیت‌کوین معامله کند.

استراتژی یا روش خاصی وجود دارد که بخواهید به کاربرانی که برای اولین بار از این ویژگی استفاده می‌کنند، پیشنهاد دهید؟

علاقه‌‌‌مندان به یادگیری ترید و استفاده از این ویژگی باید با یادگیری تحلیل تکنیکال و مطالعه رفتار بازار در کنار تحلیل‌‌‌های بنیادین (فاندامنتال)، تصمیماتی بر پایه دیتا و اطلاعات بگیرند. از معامله هیجانی و بر پایه شانس یا چیزی که ممکن است فهم و استعداد فردی تلقی شود، بپرهیزند. بازارهای مالی همان‌‌‌قدر که سودآورند، ممکن است موجب ضرر هم بشوند.

آیا کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به معاملات آزمایشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا تجزیه‌‌‌وتحلیل کنند؟

کاربران می‌توانند نتایج معاملاتشان را در شبکه‌‌‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. البته ما پیشنهاد می‌‌‌کنیم بدون بررسی روی معاملات دیگران سوار نشوند و تحلیل خودشان را داشته باشند. ما هم در اکسکوینو به زودی قابلیتی برای ایجاد یک اجتماع امن بین کاربران فراهم می‌‌‌کنیم.

 بازخورد کاربران در مورد تجربه استفاده‌‌‌شان از این ویژگی را چطور جمع‌‌‌آوری می‌‌‌کنید؟ این بازخوردها روی به‌‌‌روزرسانی‌‌‌های بعدی تاثیرگذار خواهند بود؟

کاربران می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را هم از طریق پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی اکسکوینو و هم ارسال پیام از طریق شبکه‌‌‌های اجتماعی با ما در میان بگذارند. اگر علاقه به رمزارز خاصی یا امکان منحصربه‌‌‌فردی دارند، ما پذیرای پیشنهادهای کاربران برای لیست رمزارزهای جدید و ارائه قابلیت‌‌‌های جذاب هستیم.

 با توجه به بازخورد اولیه کاربران و روندهای در حال تحول بازار، آیا بهبودی را برای «دمو تریدینگ» در نظر دارید؟

در هفته اول دمو تریدینگ، حجم معاملات بازار آزمایشی با بیش از ۲ میلیون تتر ثبت شد که نشان‌‌‌دهنده استقبال خیلی خوب کاربران است و این روند ادامه خواهد داشت. از آنجا که بر اساس پیش‌بینی اکثر تحلیلگران به‌‌‌زودی شاهد وضعیت «بول‌‌‌ران» یا «بازار گاوی» در بازار کریپتو خواهیم بود، این فرصت مناسبی است تا قبل از موج جدید هیجان، کاربران جدید بتوانند با این قابلیت با بازار آشنا شده و از فرصت‌‌‌های احتمالی در زمان مناسب استفاده کنند.

 در نهایت، به نظر شما ترویج «دمو تریدینگ» چه تاثیری روی آینده بازار رمزارزها و اقتصاد کشور دارد؟

به نظر شخصی من، دمو تریدینگ بیش از اینکه یک قابلیت جذاب باشد، یک مسوولیت اجتماعی بزرگ است که اکسکوینو آن را دنبال می‌کند تا دارایی و ثروت کاربران تازه‌‌‌وارد تحت‌‌‌تاثیر هیجانات به خطر نیفتد و بتوانند با چشم باز وارد بازار شوند. امیدواریم بتوانیم به افراد زیادی کمک کنیم تا به معامله‌‌‌گران حرفه‌‌‌ای تبدیل شوند و از این بازار درآمدهای خوبی کسب کنند.

دمو تریدینگ می‌تواند تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر اقتصاد کشور داشته باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم این تاثیرات می‌تواند بسته به عوامل مختلف، متفاوت باشد. از بارزترین اثرات بالقوه دمو تریدینگ بر اقتصاد می‌توان به افزایش سواد مالی، تشویق به سرمایه‌گذاری در بازارهای غیرسنتی، افزایش مشارکت در بازار، افزایش تقاضا برای خدمات مالی، توسعه مهارت‌‌‌های معاملاتی، آموزش مدیریت ریسک و به وجود آمدن چشم‌‌‌انداز سرمایه‌گذاری بلندمدت اشاره کرد.

در نهایت، برای ورود به «دمو تریدینگ» از کجا باید شروع کنیم؟

برای ورود به دمو تریدینگ اکسکوینو و تجربه امکانات اکسکوینومارکت به‌‌‌صورت دمو، فقط کافی است در وب‌سایت اکسکوینو حساب کاربری بسازید تا بتوانید از تمام امکانات اکسکوینومارکت و بازار آزمایشی آن به‌‌‌راحتی استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سبد خرید