ab1

انجمن جهانی آب بطری‌شده به دنبال حذف عوارض واردات پت در آمریکا

انجمن بین‌المللی آب بطری‌شده اعلام کرده است که عوارض واردات رزین PET که از سال 2016 جمع‌آوری می‌شود باید لغو شود.

به گزارش ایسپیا، انجمن بین‌المللی آب بطری‌شده (IBWA) می‌خواهد از عوارض واردات رزین پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) رهایی یابد. این یک فرصت برای 630 عضو گروه و تعداد زیادی دیگر است که به رزین PET، برای تولید بطری و سایر بسته بندی ها متکی هستند.

در ماه مه 2016 زمانی که عوارض رزین PET توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) و وزارت بازرگانی ایالات متحده وضع شد، آغاز شد. وضعیت بازار مانند زمان حال نبود، از این رو بازبینی این دستورالعمل ITC در حال انجام است تا مشخص شود آیا دولت باید به جمع آوری این هزینه ها ادامه دهد یا خیر.

انجمن بین‌المللی آب بطری‌شده دلایل قابل توجهی را برای حذف عوارض تجاری پلی اتیلن ترفتالات مطرح کرده است.

به باور این انجمن، در زمانی که عوارض یاد شده وضع شدند، بازار از کمبود رزین پت رنج نمی‌برد، اما اکنون مشکلات زیادی برای دسترسی به این مواد بر سر راه بسیاری از تولیدکنندگان وجود دارد.

علاوه بر این وجود این عوارض در زمان کمبود خلأ قابل توجهی را در راستای فرار از انجام تعهدات تجار ایجاد کرده، چرا که می‌خواهند هزینه تمام شده واردات را کاهش دهند.

به گفته این انجمن، زنجیره تامین پت به شدت تحت فشار است و با این عوارض سختی‌ها بیشتر نیز شده‌اند.

این در حالی است که ITC، چندی پیش در یک جلسه استماع، گزارش‌های انجمن بین‌المللی آب بطری‌شده را مورد بررسی قرار داد.

پس از آن نیز اعلام شد که در خصوص تعرفه‌های تجاری پلی‌ اتیلن ترفتالات بازنگری های لازم صورت خواهد گرفت و تولیدکنندگان در انتظارند تا نتایج نهایی این مذاکرات اعلام شود.

گفته می‌شود، بررسی‌های ITC برای لغو عوارض تجارت پلی اتیلن ترفتالات تا ۳۰ مارس به اتمام خواهد رسید و نتیجه نهایی در خصوص لغو و یا ادامه این عوارض در آن زمان اعلام خواهد شد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *