1A2C3DE3-2730-4578-81F6-2EC66279DEFE

حرکت انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در سال پیش رو کیفیت بخشی به امور با جذب اعضا و نیروهای کارآمد است.

به گزارش ایسپیا :
اکبر لباف، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان در اولین نشست اعضای این انجمن در سال ۱۴۰۳ با بیان این مطلب اظهار امیدواری کرد که انجمن صنایع پلیمر استان بتواند در سال پیش رو نسبت به حمایت‌های همه جانبه از شرکت‌ها در راستای افزایش سهمیه‌ها و پیگیری وضعیت مالیات‌ها و امور قضایی آنها همچنان پیشتاز باشد.
وی همچنین با اشاره به پیشنهاد ارائه شده و توافقات به عمل آمده در صحن شورای گفتگوی استان گفت: رقابت‌های بالای ۱۰ درصد در بورس ایران در صندوقی ذخیره می شوند تا عواید آن به عنوان حمایت از شرکت‌های صادر کننده پلیمر و به منظور توسعه پتروشیمی‌هایی که موادشان در بازار ملتهب است در نظر گرفته شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان، حضور فعال و همراهی تمام اعضا را در سال جدید خواستار شد و افزود: ضرورت دارد جمع دوستان در کنار یکدیگر، تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند تا همچنان آینده درخشان‌تری در این صنعت، پیش رو داشته باشیم.
در ادامه این جلسه بیژن سحرناز عضو هیات مدیره این انجمن طی سخنانی، پیگیری گسترده مسائل مختلف اعضای محترم انجمن در حوزه‌های اطلاع رسانی و حقوقی از طریق مراجع و ارگان‌های ذی‌ربط، همچنین آگاهی بخشی و دانش افزایی اعضای انجمن در سال گذشته از طریق برپایی همایش‌ها و تلاش برای تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه صنایع پلیمری استان اصفهان را مهم‌ترین مؤلفه‌های تحقق یافته سال گذشته عنوان کرد و بر مشارکت طلبی از اعضا و بهره‌مندی از منابع خاموش نیروی انسانی صنایع در سال پیش رو با توجه به شعار سال جدید تاکید کرد.
در این نشست دبیر انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان سرکار خانم فاطمه حیدری به ارائه گزارش انجمن در سال ۱۴۰۲ پرداخت. وی در ادامه به شرح جزئیات گردهمایی‌های برگزار شده، تاثیر در سیاستگذاری‌ها از طریق به ثمر رساندن فعالیت‌های جامع اطلاع رسانی و تبلیغات انجمن، برپایی دوره‌های آموزشی، همچنین برپایی نمایشگاه‌ها و بهره‌گیری از ابزارهای موثر تبلیغات و انتشارات دیجیتال را مورد بررسی قرار داد و اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ مجموعه این حرکت‌های ثمربخش با رونق و تقویت هرچه بیشتر همچنان استمرار یابد.
مجید کرباسی‌زاده عضو محترم این انجمن سخنران بعدی این نشست طی سخنانی به بررسی جزئیات روند معاملات پلیمری در بورس کالا و اتفاقات رخ داده در سال ۱۴۰۲ پرداخت و خاطره نشان کرد بررسی روند فعالیت ها و وقایع رخ داده در حوزه صنعت پلیمر در واقع به ما کمک می‌کند تا با اطلاع از آخرین دستاوردهای این صنعت و مقایسه آماری فعالیت‌ها، جایگاه خودمان را در این عرصه بهتر بشناسیم.
وی گفت: بازار پلیمر در حال حاضر بازار پیچیده و سختی است چرا که باید به صورت جزئی و اختصاصی به تحلیل هر گرید کالایی پرداخت. اما بررسی‌های کلی نشانگر این واقعیت است که می‌توان با اطلاع یابی کلی از چرخه این صنعت، موقعیت خودمان را بهتر بشناسیم و مطابق با آن حرکت کنیم.
وی در ادامه طی سخنان مبسوطی، به بررسی و تحلیل وضعیت آماری صنعت پلاستیک و پلیمر در ایران و مقایسه روند معاملات مواد اولیه محصولات پلیمری در بورس کالا در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پرداخت و مقدار رقابت در این بازار را به سمع و نظر حضار رساند.
وی چرایی افزایش معاملات مواد پلیمری در سال ۱۴۰۲ را رشد عرضه مواد اولیه به میزان ۱۲ درصد، افزایش ظرفیت تولید صنایع پایین دستی، افزایش تقاضای محصولات پلیمری از طرف مصرف کنندگان و توسعه بازار تولید کنندگان داخلی و افزایش صادرات عنوان کرد و کارآمدترین راهکار رونق این صنعت را در حال حاضر، تبدیل رقابت به رفاقت با استفاده از هم افزایی و تجمیع قدرت داخلی تولید کنندگان صنایع تکمیلی دانست.
این گزارش همچنان حاکیست، مهم ترین چالش‌ها و مشکلات موجود بر سر راه اعضای انجمن در حوزه تولید و فروش از جمله تامین مواد اولیه، رفع موانع احتمالی صادرات، ضرورت برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی برای صنایع تازه تولد یافته، ارائه مشکلات موجود در حوزه کسب و کار و تخصیص ارزها، رفع دغدغه صاحبان صنایع و فعالان این حوزه در خصوص مالیاتهای تکلیفی، تشکیل و بر پایی اتاق فکر و مشورت برای رونق صادرات، برپایی دورهمی‌های علمی و ایجاد فضای اعتماد متقابل صنایع به همدیگر، اتکا به داشته‌ها و توان تخصصی خود، رفع مشکل نقدینگی به عنوان یکی از مشکلات اصلی بر سر راه توسعه از سوی بانک‌ها و ضرورت انتقال تجربیات بین بخشی و هم افزایی یکدیگر… از طرف اعضای شرکت کننده در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
این نشست صمیمی با ضیافت افطار و همزمان با شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان پایان یافت.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *