به گزارش ایسپیا به نقل از ایرنا :
از اتاق بازرگانی ایران، شهرام زارع، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد اظهار کرد: بالغ بر ۱۶ سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی عناوین سال را با تمرکز بر تولید انتخاب میکنند. این موضوع نشان میدهد که بهبود وضعیت اقتصادی کشور جزو اولویتهای نظام است. برای این منظور، همه قوا باید در مسیر تقویت اقتصاد گام بردارند.
به اعتقاد او یکی از لازمههای تحقق عنوانی که برای سال ۱۴۰۳ انتخاب شده است، تمرکز بر افزایش سطح مناسبات ایران با کشورهای هدف صادراتی است. این فعال اقتصادی معتقد است چنانچه قرار باشد جهشی در تولید رخ دهد و شاهد مشارکت مردم و بخش خصوصی در این رابطه باشیم باید زمینه را برای تقویت دیپلماسی اقتصادی مهیا کنیم که یکی از ابزار این هدف، کاهش روزهایی که است که به دلیل تعطیلی هفتگی با سایر کشورها در ارتباط نیستیم.
رئیس اتاق شهرکرد تأکید کرد: اکنون کلیه فعالان اقتصادی، بازرگانان، صنعتگران و تولیدکنندگان با رویکرد اقتصادی، انتظار دارند که در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد رویکرد متفاوت دولت و مجلس باشیم و زمینه برای گسترش سطح روابط ایران با کشورهای هدف صادراتی مهیا شود.
زارع خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم این است که تعطیلی هر هفته خود را به گونهای انتخاب کنیم که میزان قطعی ارتباط خود را با دنیا کاهش دهیم. امروز در ارتباط با کشورهای حاشیه خلیجفارس هم که مسلمان هستند، همین قطعی ارتباط وجود دارد.
وی تصریح کرد: باید بتوانیم با اتکا بر عنوان سال و تحقق اهداف تعیین شده، بسترسازی کنیم. چه خوب است که نمایندگان مجلس در همین ابتدای سال نشان دهند به دنبال بسترسازی برای جهش تولید هستند و با تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلی علاوه بر جمعه، این امکان را فراهم کنند تا قطعی ارتباط اقتصاد ایران با دنیا به جای ۴ روز، ۳ روز باشد.
به گزارش ایرنا، از زمانی که ساماندهی روزهای تعطیل هفته در دستور کار مجلس قرار گرفته است، فعالان اقتصادی با تمرکز بر ضرورت کاهش روزهایی که ایران به دلیل تعطیلی با سایر کشورها ارتباط ندارد، خواستار انتخاب روزهای جمعه و شنبه به عنوان روزهای تعطیل هفته هستند. در این رابطه کارزار مطالبهگری برای تعطیل کردن شنبه به جای پنجشنبه شکل گرفت و جمع زیادی از فعالان اقتصادی با امضای آن، اعلام کردند که اقتصاد ایران به تقویت دیپلماسی اقتصادی نیاز دارد و با توجه به ضرورت بسترسازی برای ایجاد جهش در تولید، باید زمینه را برای تقویت سطح روابط با کشورهای هدف صادراتی فراهم کرد.
دیدگاه خود را در میان بگذارید