یادداشتی از شرکت داراکار: لوله های OPVC

این لوله ­ها از نظر مواد اولیه مشابه لوله­ های یو پی وی سی می­ باشند، اما با توجه به فرآیند ساخت و تکنولوژی آن و تغییراتی که در ساختار این لوله­ ها به واسطه فرآیند ساخت آنها به وجود آمده است، مزیت­ های دو چندانی یافته­ اند. از آنجا که زنجیره پلیمر PVC، به صورت راندم و درهم قرار دارد این پلیمر به عنوان یک پلیمر آمورف (بدون شکل) شناخته میشود، در نتیجه خواص نهایی آن نیز به صورت ایزوتروپیک در تمامی جهات به یک میزان می­باشد. با استفاده از تکنولوژی های جدید و قرار دادن زنجیره ­های پلیمر تحت شرایط معینی از فشار، دما، سرعت و کشش زنجیره­ های پلیمری در جهت خاصی آرایش داده شده که نتیجه حاصل از آن ایجاد آرایش یافتگی درون ساختاری خواهد بود.

در لوله­ های OPVC با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ماشین آلات خاص این آرایش یافتگی در ساختار لوله ایجاد گردیده و خواص منحصر به فرد و اعجاب انگیز این لوله ­ها را منجر می­ شود.

لوله­ هاي پي وي سي صلب آرایش یافته (OPVC)، امتیازات زیادی نسبت به همتای اکسترود شده­ی متداول دارند. از آنجایی که فرآیند آرایش یافتگی استحکام هوپ و سفتی را در لوله­ ها افزایش می­ دهد، با استفاده از یک لوله با دیواره نازک­تر نرخ فشار ویژه به همراه کاهش در هزینه مواد اولیه به دست می­ آید. به علاوه، از آنجایی که بیشتر لوله ­های آبرسانی بر حسب قطرهای خارجی اندازه ­گیری می­ شوند، دیواره نازک­تر منجر به حجم هیدرو دینامیکی بزرگ­تر می ­شود که در برخی موارد ممکن است استفاده از لوله­ هایی با قطر کوچک­تر مجاز شود. به هر حال، مشخص­ ترین امتیازی که آرایش یافتگی مولکولی به لوله­ های پی وی سی صلب اعطا می­کند تغییر در طریقه شکست است. مواد لوله پی وی سی صلب متداول می­ تواند به طریقه ترد بشکنند. ترک­ ها در یا نزدیک سطح داخلی لوله آغاز می­ شوند و سپس به صورت شعاعی از طریق دیواره انتشار می­ یابند. بسته به ضخامت دیواره و چقرمگی شکستی که در مواد حاصل از فرآیند اکستروژن به دست آمده، دیواره نشت کرده یا به سبک فاجعه انگیزی می­ شکنند. طریقه شکست برای لوله­ های پی وی سی صلب آرایش یافته کاملاً متفاوت است. این لوله­ ها از طریق رشد ترک به صورت مماسی اطراف لوله تمایل به شکست دارند. این سبک شکست، از آنجایی که منجر به شکست ترد متداول و نشت نمی ­شود، یک طریقه بی­ خطرتری است. در واقع در مدت ده سال یا بیشتر که این لوله ­ها مورد استفاده قرار گرفته­ اند، هیچ شکست تردی گزارش نشده است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *