2ef72966-a7bb-4af5-a109-1811c2803215

گروه های نمایشگاه ایران پلاست از 4 به 5 گروه افزایش یافت

در حالی که نمایشگاه ایران پلاست در دوره های گذشته با 4 گروه مواد اولیه، خدمات فنی مهندسی، محصولات و ماشین آلات برگزار می شد، اما در شانزدهمین دوره این رویداد با اضافه شدن گروه بانکی و موسسات مالی، گروه های شرکت کننده در ایران پلاست به 5 گروه افزایش یافت.

به گزارش ابسپیا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست، نشست شورای سیاست گذاری شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست روز دوشنبه 31 مرداد در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد.

در این نشست درباره موضوعات تعیین تاریخ ثابت برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در سال های آینده، دعوت از هیئت ها و بازرگانان خارجی با همکاری تشکل ها جهت حضور در ایران پلاست و جانمایی غرفه ها و ساعات کار ایران پلاست شانزدهم، بحث و تصمیم گیری شد.

در ابتدای این نشست، ایوب بنوی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست پرداخت.

به گفته وی تا کنون 1230 شرکت نسبت به پیش ثبت نام، اقدام کرده اند که از این تعداد، پیش ثبت نام 1030 شرکت مورد تایید قرار گرفته و 200 شرکت هم در انتظار تایید هستند.

به گفته مدیر ایران پلاست، این تعداد شرکت که نسبت به پیش ثبت نام اقدام کرده اند، در مجموع درخواست فضای 65 هزار متر مربعی را ارائه داده اند، که ما حدود 29 تا 30 هزار متر مربع در اختیار داریم و باید این موضوع مدیریت شود.

بنوی در ادامه از وعده سازمان توسعه تجارت برای تثبیت یک تاریخ ثابت برای برگزاری سالانه نمایشگاه ایران پلاست خبر داد.

مدیر ایران پلاست در پایان گزارش خود از اعضای شورای سیاست گذاری خواست تا پیشنهادهای خود درباره تاریخ برگزاری نمایشگاه ایران پلاست برای سال های آینده را ارائه دهند.

به گفته وی یکی از مطالبات تشکل ها، ارائه سالن اختصاصی به آنهاست تا اعضایشان در یک سالن جانمایی شوند که این خواسته همچون دوره های پیشین انجام می شود.

وی همچنین از تشکل ها درخواست کرد تا درخصوص دعوت از هیئت ها و بازرگانان خارجی، همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات افراد و هیئت های مورد نظر را جهت دعوت و ارائه تسهیلات به آنها، در اختیار ستاد اجرایی قرار دهند.

تاریخ ثابت پیشنهادی برای ایران پلاست

بابک شایسته، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند در مورد زمان ایران پلاست های بعدی اظهار داشت: در مورد تاریخ، چند سال آینده را بررسی کردیم که زمان پیشنهادی با تعطیلات تلاقی نداشته باشد و با نمایشگاه های بین المللی همزمانی نداشته باشد. از این رو هفته آخر تیرماه 17 تا 22 تیرماه و هفته آخر شهریورماه بین 24 تا 31 شهریور بهترین زمان ها از این حیث هستند.

در این دو تاریخ طی 5 سال آینده برنامه ای وجود ندارد و همگی دارای پنجشنبه و جمعه هستند.

هرویک یاریجانیان، رییس انجمن ماشین سازان در مورد تاریخ پیشنهادی ثابت اظهار داشت: دهه آخر شهریور، بحث دقیقه 90 و مسافرت هاست و ترافیک مهر را خواهیم داشت.

در ادامه، نیک سرشت دبیر انجمن همگن پلاستیک تهران دهه دوم مهرماه سال های آینده را به عنوان زمان مناسب برای برگزاری ایران پلاست دانست و پیشنهاد کرد.

علیرضا ترک از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در مورد تاریخ های پیشنهادی مطرح شده گفت: هم مهر زمان خوبی است هم تیرماه؛ بستگی دارد بدانیم دنبال چه هستیم و اگر به جایگاه بین المللی ایران پلاست فکر کنیم باید فاصله خوبی با نمایشگاه داشته باشیم. با این هدف، تیرماه زمان خوبی است. مثل نمایشگاه ساختمان. هفته اول تیرماه زمان خوبی است و چاینا پلاس هم به اتمام رسیده.

صادقی نکو، رییس انجمن همگن پلاستیک تهران در مورد تاریخ های پینشهادی اظهار داشت: هر چند تیرماه زمان تلاقی با نمایشگاه هایی مثل K نیست اما بهترین تاریخ ها، هفته دوم مهرماه است.

با جمع بندی مباحث اعضای شورا، دهه دوم مهرماه به عنوان زمان مورد نظر شورای سیاستگذاری انتخاب شد.

برنامه ریزی برای پذیرش هیئت های خارجی

بنوی، مدیر ایران پلاست در مورد هیئت های خارجی اظهار داشت سال گذشته 300 بازرگان در قالب 17 هیئت داشتیم، اما در دوره شانزدهم بیشتر به کیفیت توجه داریم تا کمیت.

زکایی رییس انجمن مستربچ و کامپاند در مورد کشورهای هدف برای دعوت به ایران پلاست گفت بازار اصلی ما آسیای میانه است، آذربایجان، گرجستان، روسیه و ترکیه و اروپای شرقی، بازارهای خوبی به شمار می آیند.

احمدی از بخش بین الملل ایران پلاست در گزارشی گفت: با کشورهای عراق، اقلیم، ترکیه، سوریه روسیه افغانستان چین و ارمنستان و مکاتباتی را انجام داده ایم و با سفارت خانه ها نامه نگاری کردیم.

مدیر بخش بین الملل ایران پلاست با دعوت از تشکل ها برای معرفی شرکت های تأثیر گذار از آن ها خواست تا لیستی از این شرکت ها آمده شود و برای دعوت از آن ها اقدام لازم صورت گیرد.

ساعت نمایشگاه 8 تا 3 بعدازظهر است

در بحث دیگری از جلسه امروز شورای سیاستگذاری ایران پلاست شانزدهم، در مورد محدودیت های تردد در اطراف نمایشگاه و همچنین ساعت اعلام شده برای برگزاری نمایشگاه بحث و گفتگو شد. بنوی در این مورد گفت: ساعت نمایشگاه 8 تا 3 بعدازظهر است اما نظر ما بر 9 تا 5 بعدازظهر است.

در خصوص مذاکره با پلیس راهور، هرویک یاریجانیان اعلام کرد تا 48 ساعت آینده، نتیجه مذاکرات خود با پلیس راهور را به اطلاع ستاد برگزاری نمایشگاه، برساند.

تعداد گروه های شرکت کننده از 4 گروه به 5 گروه افزایش پیدا کرد

بانک ها، بورس و موسسات مالی به تعداد گروه های شرکت کننده اضافه شدند.

مدیر ایران پلاست از تصویب پیشنهاد جلسه اول ستاد برگزاری در افزایش گروه های ایران پلاست از 4 به 5 گروه خبر داد و گفت: در ایران پلاست شانزدهم شاهد حضور گروه مستقلی تحت عنوان بانک ها، بورس و موسسات مالی در سالن میلاد خواهیم بود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *