IMG_20220104_171916_621

چایناپلاس 2022 با شعار «خنثی سازی کربن و دیجیتالی شدن» به شانگهای بازگشت

در حالی که تولیدکنندگان با افزایش قیمت مواد خام، افزایش هزینه حمل و نقل و چالش های زنجیره تامین دست و پنجه نرم می کنند و در عین حال برای آینده ای سبزتر و کم کربن آماده می شوند، بیش از 4000 غرفه دار در Chinaplas 2022 گرد هم می آیند و نوآوری ها و فناوری هایی را برای مقابله با این چالش ها در شهر شانگهای ارائه می کنند.

به گزارش ایسپیا به نقل از پلاستیک تودی، نمایشگاه بین المللی چایناپلاس از 25 تا 28 آوریل 2022 در 360 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در مرکز نمایشگاه و همایش ملی در Hongqiao در شانگهای با دو رویکرد «کاهش انتشار کربن» و «دیجیتالی شدن» برگزار خواهد شد.

تغییر به سمت تولید کمتر کربن، تقاضا برای مواد سازگار با محیط زیست مانند پلاستیک‌های زیستی، مواد زیست تخریب‌پذیر، پلاستیک‌های قابل بازیافت و بازیافت آسان و افزودنی‌های سبز را افزایش داده است. ماشین‌های دمنده که فیلم‌های کاملاً تجزیه‌پذیر، سیم پیچ‌ها و فناوری‌های بازیافت را در خود جای می‌دهند نیز مورد تقاضا هستند.

با ظهور منابع انرژی تجدیدپذیر، صنایع نوظهور مانند فتوولتائیک، نیروی بادی، انرژی ذخیره شده، و بخش‌های وسایل نقلیه الکتریکی و هیدروژنی در حال رشد هستند و تقاضا برای مواد جدید را ایجاد می‌کنند.

شرکت خدمات نمایشگاهی Adsale در این خصوص اشاره کرده است که فناوری‌های سبز در همه سالن‌های نمایشگاه حضور خواهند داشت، به ویژه در سالن 5.2، جایی که تمرکز اصلی بر روی محصولات سازگار با محیط زیست و افزودنی‌های سبز علاوه بر منطقه پلاستیک‌های زیستی و منطقه پلاستیک‌های بازیافتی خواهد بود.

برگزارکننده نمایشگاه باور دارد که در روند بهبود اقتصاد سبز، شکاف بین کاهش انتشار کربن و اتخاذ رویکردهای هوشمندتر باید پر شود. فناوری دیجیتال می تواند نقش مهمی در حمایت از این امر برای صنایع پلاستیک و لاستیک داشته باشد.

هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و داده های کلان می توانند در پایش برخط داده های مصرف انرژی و تشکیل الگوریتم ها بسیار مفید باشند.

هدف اصلی این اقدامات کاهش مصرف مواد خام، بهبود بهره وری انرژی، کاهش انتشار کربن و در نتیجه ترویج تولید به روش سبز و صرفه جویی در انرژی است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *