147118_4171

صنایع آلاینده و پر مصرف در اصفهان توسعه نمی‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: با توجه به اقلیم و شرایط خاص آبی ، صنایع آلاینده و پر مصرف آب و انرژی در این استان توسعه نمی‌یابد.

به گزارش ایسپیا به نقل از ایرنا، محمدجواد بگی بعدازظهر سه شنبه در نشست با فرماندار، رییس دادگستری و جمعی از مدیران و تعدادی از صنعتگران تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: وضعیت خشکسالی و آلودگی در اصفهان حاکم شده است و بر این مبنا از توسعه و راه اندازی شهرک‌های صنعتی آلاینده و پر مصرف آب و انرژی جلوگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی به سمت خرید پساب فاضلاب شهرها رفته‌ایم، تصریح‌کرد: بخش زیادی از آب موردنیاز این مراکز تولیدی از پساب تهیه حتی راه‌اندازی تصفیه‌خانه در شهرک‌ها نیز دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: با خشک‌سالی‌های اخیر و شرایط سخت آبی، راهی جز استفاده از پساب فاضلاب و روش‌های به‌کارگیری مجدد آب در شهرک‌های صنعتی نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به درآمد این نهاد خاطرنشان کرد: توزیع بودجه دولتی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پنج سال گذشته کاهشی بوده است درحالی‌که پارسال ۴۰ میلیارد ریال برای ۸۰ شهرک صنعتی اختصاص‌یافت و این‌چنین اعتباری پاسخگوی نیاز خدمات‌رسانی نیست اما از محل فروش زمین و دریافت هزینه‌های خدماتی سعی بر رفع نیازهای شهرک‌های صنعتی شده  است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *