IMG_20211201_192954_095

تنظیمِ نامه حقوقی برای توقف دستورالعمل تایید 70درصدی فاکتورهای فروش توسط خریداران

جلسه کمیسیون بازرگانی انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر اصفهان به منظور «بررسی دستورالعمل جدید توزیع محصولات پتروشیمی و نامه وزارت صمت در خصوص امکان تداوم خرید از بورس کالا مشروط به تایید 70درصد فاکتورهای فروش توسط خریداران»، برگزار شد.

با توجه به اینکه در نشست هم اندیشی فعالان صنعت پلیمر با انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به میزبانی انجمن صنایع پلاستیک و پلیمر استان اصفهان، مقرر شد این انجمن مسولیت پیگیری حقوقی موضوع تایید ٧٠ درصدی فاکتورهای فروش توسط خریداران را بر عهده بگیرد، کمیسیون بازرگانی انجمن مذبور که با حضور نماینده حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان جلسه ای برای برای بررسی ابعاد قانونی این موضوع برگزار کرد.

طی این جلسه مقرر شد با توجه به اینکه شرط تایید ٧٠ درصدی فاکتورهای فروش توسط خریداران هم ایراد قانونی و هم ایراد شرعی دارد، نامه ای در این خصوص تنظیم شده و به وزارت صمت به عنوان مسئول ذیربط ارسال شود تا مسائل و مشکلاتی که این دستورالعمل می تواند برای صنعت ایجاد کند مورد توجه بخش دولتی قرار گیرد.

همچنین به این موضوع نیز اشاره شد که مغایرت این دستورالعمل با قانون مهم ترین نکته ای است که صنایع پلیمر باید برای جلوگیری از اجرای چنین دستورالعملی مورد تاکید قرار دهند و از این درگاه چالش به وجود آمده را پیگیری کنند.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *