6290-انجمن و اتاق

تشکیل کمیته تخصصی پلیمر در کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران

به گزارش ایسپیا به نقل از اینپیا با پیگیری‌های کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و با توجه به اهمیت نقش تولید و صادرات محصولات پلیمری در اقتصاد کشور، کمیته تخصصی پلیمر در کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد.

به گفته نیک مهر، مسول این کمیته دکتر مسعود جمالی است که مسؤلیت کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران را بر عهده داشته و عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران است و همچنین دکتر جمشید نفر، رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران هم در جلسات این کمیته حضور پیدا می کنند

مشاور عالی کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران در این خصوص به خبرنگار اینپیا گفت: کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان بازوی فکری اتاق بازرگانی ایران در این حوزه تخصصی عمل می‌کند و نیاز به داده ها و اطلاعات درست و دقیق دارد تا در اختیار مجموعه بدنه اجرایی و مدیریتی اتاق بازرگانی برای اتخاذ تصمیمات کلیدی و درست، قرار دهد.

ساجد نیک مهر خاطر نشان کرد: محصولات پلیمری از جمله حوزه های مهم در زمینه صادرات برای کشور به حساب می‌آید چرا که کشور به دنبال فاصله گرفتن از خام فروشی است و صنایعی که در این رسته قرار می‌گیرند، صنایعی هستند که فرایندی بر روی ماده اولیه انجام داده و ارزش افزوده ایجاد کردند، این در حالی است که مواد اولیه محصولات پلیمری در داخل کشور هم منابع خوبی دارد.

وی در خصوص اهداف این کمیته گفت: هدف این است که بتوانیم توانمندان، صاحب نظران و متخصصان با تجربه که در این حوزه فعالیت دارند با محوریت تشکل مربوطه یعنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران را گرد هم آورده و از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنیم تا اطلاعات درست را در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهیم.

نیک مهر افزود: قرار است آمار و اطلاعات تبادلات این حوزه عرضه شود تا وضعیت صادرات را در این زمینه بررسی کنیم و هر موردی که در مسیر صادرات اختلال ایجاد کند از تامین مواد اولیه تا تامین تجهیزات تولید، تامین نقدینگی و… برای پیگیری رفع مشکل احصا می شود. آن دسته از مسائل که در حوزه ما قرار دارد پیگیری می شود و آن دسته که بر عهده کمیسیون ها و نهادهای دیگر است، منتقل می کنیم و از آن مسیر پیگیری می کنیم تا از تخصص تمام بدنه بخش خصوصی برای پیگیری مشکلات صادرات استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: صادرات، به ویژه صادرات محصولات پلیمری مهم ترین بحث در حوزه اقتصاد کشور بوده و با وجود مشکلات ارزی حال حاضر، تأمین کننده اصلی ارز خواهد بود.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *