«انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان»

فصل اول-کلیات

ماده1- اهداف و موضوع فعالیت:

  به منظور ساماندهی امور مربوطه و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید،استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در اینگونه موارد، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخ گویی به مشکلات و نارسائیها در چارچوب قوانین موضوعه کشور و دفاع از حقوق و منافع مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو انجمن… به استناد بند (ک) ماده (5) قانون تشکیل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران و ماده (5) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطابق با مفاد زیر تشکیل می گردد.

ماده2- نام:

انجمن صنایع پلیمر استان اصفهان

ماده3- هویت:

“انجمن صنایع پلیمر”که در این اساسنامه اختصاراً “انجمن”نامیده می شود، در اجرای بند (ک) ماده (5) قانون اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران(مصوب 15/12/1369 و اصلاحیه 15/09/1373 ) و ماده (5) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و با موافقت و نظارت اتاق ایران تشکیل می شود و دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل می باشد و به صورت صنفی،حرفه ای،تخصصی،غیر سیاسی و غیر انتفاعی فعالیت می نماید.

ماده4- تابعیت:

تابعیت”انجمن”ایرانی است.

ماده5- اقامتگاه:

اقامتگاه قانونی”انجمن”در اصفهان میباشد.

تبصره:تعیین دفتر محل مرکزی “انجمن”از اختیارات هیات مدیره می باشد.

در صورت تغییر اقامتگاه قانونی”انجمن”مراتب در روزنامه کثیرالانتشار منتخب آگهی می شود و نیز کتباٌ به اطلاع اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران خواهد رسید.

ماده6- حوزه فعالیت:

حوزه ی فعالیت “انجمن” سراسر استان اصفهان است. “انجمن” می تواند پس از تصویب هیات مدیره و تایید اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی ایران در مراکز استان شعبه و در شهرستان ها و خارج از کشور نمایندگی دایر کند.

تبصره: شرایط تشکیل شعب و نمایندگی باید مطابق با آیین نامه های اجرایی ذیربط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران باشد.

ماده7- مدت فعالیت:

مدت فعالیت” انجمن” از تاریخ ثبت در اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی ایران نامحدود است.

فصل دوم-وظایف و اختیارات

ماده8- وظایف و اختیارات”انجمن”عبارتند از:

8-1- تلاش برای ساماندهی امور مرتبط با تولید و صادرات؛

8-2- کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا،قیمت و بازارهای مصرف برای عرضه به اعضا؛

8-3- مشارکت گروهی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و تهیه و تنظیم پیشنهاد های مرتبط با تولید کالاهای مربوطه؛

8-4- ایجاد ارتباط با بانک ها و سازمان های ارتباطی کشور و همچنین سازمان های مالی و پولی بین المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل و گسترش خدمات و تسهیلات مالی به اعضا؛

8-5- ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف”انجمن”و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب،مجلات و بروشورهای تخصصی و تبادل اطلاعات مربوطه؛

8-6- انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی مرتبط با ماموریت”انجمن”در داخل وخارج کشور؛

8-7- حمایت از منافع مشترک اعضا و ارائه خدمات حقوقی و مشورتی به ایشان؛

8-8- تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مشترک در صنعت تولید و صادرات؛

8-9- ایجاد فرصت های همکاری و توسعه فعالیت برای اعضا؛

8-10- مشارکت در تدوین و اجرای استانداردهای مورد نیاز و انجام کنترل های کیفی و رتبه بندی های مورد نیاز؛

8-11- معرفی اعضا به وزارت خانه ها و سازمان های مختلف جهت استفاده از خدمات و تسهیلات قابل ارائه؛

8-12- برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز اعضا و برگزاری همایش های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش های مختلف داخلی و خارجی و ترجمه و تالیف مقالات حرفه ای؛

8-13- برگزاری و یا حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی مرتبط با ماموریت “انجمن”؛

8-14- اعزام هیات های تجاری و بازاریابی به کشورهای خارجی و نیز دریافت هیات های تجاری و بازاریابی از کشورهای خارجی؛

8-15- جلوگیری از انجام رقابت های ناسالم اعضا با یکدیگر از طریق هماهنگی های درون تشکلی و پس از آن اعمال ضوابط کمیته ی انضباطی اتاق ایران؛

8-16- کوشش برای رفع اختلافات فی ما بین فعالین مربوطه و پذیرش حکمیت در این خصوص؛

8-17- ایجاد بستر و ساز و کار لازم جهت پذیرش وظایف اجرایی دولت که در اجرای قوانین پنج ساله توسعه اقتصادی،قانون اجرای سیاست های اصل 44 و  دیگر قوانین مربوط به”انجمن”تفویض می شود و اجرای صحیح وظایف تفویض شده و ارائه گزارش عملکرد به دستگاه های مربوطه؛

8-18- کوشش برای مقید و ملزم نمودن اعضا به اجرای صحیح مقررات اقتصادی و رعایت شئون تجاری کشور؛

8-19- ایجاد ارتباط و تعامل با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان به منظور استفاده از توانمندی ها و امکانات آنها در جهت ارتقاء سطح کیفیت محصولات تولیدی کشورهای عضو؛

8-20- مطالعه و بررسی آخرین دستائردهای پژوهشی و تحقیقات در زمینه صنایع پلاستیک و پلیمر و استفاده بهینه در جهت رشد و اعتلای سطح تکنولوژی واحدهای تولیدی عضو؛

8-21- مطالعه و بررسی نقش و جایگاه واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع پلاستیک و پلیمر و اهمیت سرمایه گذاری در این زمینه در موفقیت شرکت های عضو؛

8-22- بررسی و مطالعه پیرامون سطوح تکنولوژی موجود در بخش صنایع پلاستیک و پلیمر و مساعدت به فراهم سازی اطلاعات، تکنولوژی های نوین از کشورهای پیشرفته صنعتی؛

8-23- بررسی و مطالعه پیرامون جایگاه مدیریت بهره وری در واحدهای تولیدی عضو، و تلاش برای به حرکت در آوردن چرخه بهره وری در فرایند تولید؛

8-24- صیانت از حقوق معنوی اعضا از طریق مراجع و نهادهای قانونی ذیربط

8-25- اطلاع رسانی و پیگیری های حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیر استاندارد،تقلبی و قاچاق با همکاری و معاضدت نهادها و سازمان های مسئول؛

8-26- ارائه خدمات مشاوره ای برای انعقاد قردادها، تفاهم نامه ها و پروتکل های فنی بین اعضا”انجمن” با نهادهای داخلی و خارجی؛

فصل سوم-عضویت و شرایط آن

 

ماده9- عضویت و شرایط آن:

    کلیه فعالین در عرصه موضوع فعالیت انجمن می توانند با داشتن شرایط زیر به عضویت انجمن درآیند:

الف- داشتن تابعیت ایرانی

ب- دارا بودن کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر در اتاق های بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی کشور

ج- دارا بودن مجوزهای لازم(پروانه بهره برداری از سازمان صنعت،معدن و تجارت، گواهی فعالیت صنعتی و کارت شناسایی معتبر) از مراجع ذی صلاح قانونی

د- پذیرش و رعایت مفاد اساس نامه

ه- پرداخت ورودیه و حق عضویت سالیانه

تبصره1:در صورتی که هر یک از اعضا بنا به دلایلی که ذیلا احصا می شود شرایط عضویت را از دست بدهد،ادامه عضویت ایشان کان لم یکن تلقی می گردد.

بند1- از دست دادن شرایط عضویت مندرج در ماده (9) این اساس نامه.

بند2- انحلال و یا عدم فعالیت مرتبط با موضوع انجمن.

بند3- محرومیت اجتماعی و یا اقتصادی بر مبنای احکام مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران

تبصره2:پذیرش مجدد اعضایی که به هر نحو عضویت آنها لغو گردیده است،مشمول شرایط ورود اعضا جدید خواهد بود.

تبصره 3ـ پذیرش شرکت های دانش بنیان مرتبط با فعالیت انجمن جهت عضویت بالمانع است.
تبصره 4ـ پذیرش عضویت اشخاص حقیقی )اساتید- کارشناسان ومتخصصین صنعت پلیمر( به عنوان عضو افتخاری )بدون
حق رای در مجامع و همچنین بدون پرداخت ورودیه و حق عضویت( بالمانع است.

ماده10- حقوق و وظایف اعضا:

کلیه اعضا انجمن موظف به رعایت مفاد اساس نامه و مقررات و آیین نامه های مصوب هیات مدیره و مقید به همکاری جهت دستیابی به اهداف “انجمن”می باشند.

تبصره1: زایل شدن هر یک از شروط پذیرش عضویت برای هر یک از اعضا در طول مدت عضویت موجب تعلیق آن عضو خواهد شد.

تبصره2: تعلیق نوعی توقف عضویت است که با زایل گردیدن هریک از شرایط عضویت به وجود می آید.در صورت اعاده شرط زایل شده، مجددا عضویت واجد اعتبار خواهد شد و عضو محق به استفاده از حقوق قانونی خویش می شود،منوط به این که حق عضویت و دیگر تعهدات مالی خود نسبت به انجمن را برای کل دوره تعلیق پرداخت نماید.

تبصره3: آن دسته از اعضا که به هر دلیلی شرایط عضویت خود را از دست بدهند حق شرکت در مجامع عمومی،رای دادن و نامزد شدن برای ارکان و استفاده از خدمات”انجمن” را نخواهد داشت.

ماده 11-ارکان “انجمن” عبارتند از:

– مجمع عمومی

– هیات مدیره

– بازرس

ماده 12- مجمع عمومی:

مجمع عمومی بالاترین مرجع تصمیم گیری و متشکل از اعضا یا نمایندگان رسمی اعضای”انجمن” می باشد.

12-1- دعوت هر نوبت از مجامع عمومی با یک بار درج آگهی در جراید کثر الانتشار منتخب انجمن و حداقل پانزده و حداکثر چهل روز قبل از تاریخ جلسه و با اعلام دستور جلسه روز، ساعت و محل برگزرای و مقام دعوت کننده مجمع صورت می پذیرد. ضمناً دعوتنامه جداگانه ای توسط مقام دعوت کننده برای اعضا ارسال می گردد. همزمان با انتشار آگهی دعوت در جراید کثیر الانتشار منتخب، مقام دعوت کننده باید از طریق اطلاع رسانی به مدیریت امور تشکل های اتاق ایران نسبت به قراردادن آگهی دعوت در وبگاه رسمی اتاق ایران هماهنگی نماید.

12-2- نماینده هر عضو حقوقی در “انجمن” جهت شرکت در مجامع عمومی و انتشار رای باید عضو هیات مدیره با مدیر عامل عضو مربوطه و دارای معرفینامه رسمی از سوی شرکت خود باشد. نماینده مزبور مکلف است شخصاً و اصالتاً در جلسه حضور یابند و اجازه توکیل حق رای به غیر را ندارند.

12-3- اخذ رای در مجامع عمومی “انجمن” به صورت علنی می باشد مگر زمانی که رای گیری برای انتخاب یا عزل اعضای هیات مدیره و بازرسان باشد و یا به صلاحدید مجمع عمومی در موراد دیگر تصمیم به اخذ رای کتبی نمایند.

12-4- نماینده اتاق ایران رسمیت جلسه را اعلام و بلافاصله از میان اعضای حاضر نسبت به انتخاب هیات رئیسه مجمع مرکب از یک رئیس، دو ناظر و یک منشی برای اداره جلسه، رای گیری خواهد کرد. سپس هیات رئیسه منتخب اداره جلسه را به عهده می گیرد.

12-5- مصوبات مجمع در چهارچوب اساسنامه  “انجمن” برای کلیه اعضا لازم الاتباع می باشد.

12-6- منشی جلسه موظف است صورتجلسه ای مشتمل بر کلیه مصوبات مجمع عمومی را تنظیم و منضم به فهرست اعضای حاضر به امضای هیات رئیسه مجمع و نماینده اتاق ایران برساند.

12-7- حضور نماینده اتاق ایران در کلیه ی جلسات مجمع عمومی(عادی و فوق العاده) به عنوان ناظر ضروری است و بدون حق رای اظهار نظر خواهند نمود.

12-8- دبیرخانه “انجمن” باید رونوشتی از صورتجلسات مجامع عمومی(عادی و فوق العاده) منضم به فهرست حاضرین در جلسات را برای اتاق ایران ارسال نماید.

ماده 13- مجامع عمومی بر دو نوعند:

– مجمع عمومی عادی و عادی به طور فوق العاده

– مجمع عمومی فوق العاده

ماده14- مجمع عمومی عادی یک نوبت در سال و در ظرف سه ماهه اول سال مالی وفق ماده 12-1 تشکیل می گردد. تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به هر تعداد که لازم باشد بلامانع است.

ماده15- وظایف مجمع عمومی عادی و عادی به طور فوق العاده:

15-1- استماع گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیات مدیره؛

15-2-استماع گزارش بازرس؛

15-3- تصویب گزارش عملکرد اجرایی، مالی و ترازنامه سالیانه ” انجمن”؛

15-4- استماع گزارش هیات مدیره، پیرامون برنامه و بودجه سال مالی جدید؛

15-5- تصویب مبلغ ورودیه، حق عضویت سالیانه اعضا و برنامه و بودجه پیشنهادی؛

15-6-انتخاب یا عزل فردی یا جمعی اعضای اصلی یا علی الدبل هیئت مدیره؛

15-7- انتخاب یا عزل بازرسان اصلی یا علی البدل؛

15-8- انتخاب روزنامه کثیر الانتشار.

تبصره 1″ هیات مدیره می بایست حداقل 20 روز پیش از تاریخ مجمع گزارش های خود را آماده و جهت بررسی  به بازرس ارائه نماید.

ماده16- هیئت مدیره بایستی حداقل 20 روز قبل از اتمام مدت ماموریت اعضای هیئت مدیره اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی وفق ماده 12-1 بنماید. در هر صورت تا زمان انتخاب هیات مدیره جدید، هیات مدیره قبلی دارای مسئولیت خواهد بود.

ماده 17- مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در مواقع ضروری به دعوت هیئت مدیره یا بازرس با رعایت ماده 12-1 اساسنامه تشکیل می گردد.

ماده 18- مجمع عمومی عادی و عادی به طور فوق العاده با حضور اکثریت نسبی اعضای اصلی رسمیت پیدا می کند و مصوبات آن با آراء مثبت نصف به علاوه یک اعضا حاضر در جلسه معتبر می باشد، در صورت نرسیدن جلسه به حد نصاب، نوبت دوم مجمع حداکثر ظرف مدت 20 روز پس از نوبت اول با رعایت 12-1 اساسنامه برگزار خواهد شد. جلسه نوبت دوم مجمع با حضور هر تعداد رسمیت می یابد و تصمیمات آن با آرای نصف به علاوه یک اعضای حاضر به تصویب می رسد.

ماده 19- وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده:

الف- تغییر و اصلاح اساسنامه “انجمن”؛

ب-انحلال ” انجمن” و انتخاب اعضا هیئت تصفیه؛

ج- سایر مورادی که در اختیار مجمع عمومی عادی نباشد.

ماده 20- مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل دو سوم اعضای اصلی “انجمن” رسمیت پیدا می کند. و تصمیمات مجمع با دو سوم آرا مثبت اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 21- در صورت به حد نصاب نرسیدن جلسه مجمع عمومی فوق العاده، نوبت دوم مجمع حداکثر ظرف 20 روز پس از نوبت اول با رعایت ماده 12-1 اساسنامه برگزار خواهد شد. نوبت دوم مجمع با حضور نصف به علاوه یک اعضا ودر غیر این صورت در نوبت بعد با هر تعداد از اعضا رسمیت می باید و تصمیمات آن با آرای مثبت دو سوم اعضای حاضر معتبر خواهد بود.

ماده 22- با تشخیص ضرورت تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و یا مجمع عمومی فوق العاده توسط بازرس، مراتب به هیات مدیره اعلام و هیئت مدیره مکلف است حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ وصول درخواست بازرس، وفق ماده 13 اساسنامه برای تشکیل مجمع عمومی دعوت به عمل آورد. در صورت استنکاف هیات مدیره، بازرس می تواند راساً با رعایت ماده 12-1- اساسنامه اقدام به برگزاری مجمع نماید.

ماده 23- با درخواست کتبی حداقل یک سوم اعضای اصلی مبنی بر تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و با مجمع عمومی فوق العاده هیات مدیره باید حداکثر ظرف مدت 20 روز از تاریخ دریافت تقاضای کتبی، اعضا را جهت تشکیل مجمع طبق ماده 12-1 دعوت نماید. در صورت استنکاف هیات مدیره، درخواست کنندگان می توانند دعوت مجمع عمومی را از بازرس بخواهند و بازرس مکلف است حداکثر ظرف 15 روز طبق ماده 12-1 از اعضا دعوت کنند و چنانچه بازرس نیز امتناع کند درخواست کنندگان می توانند دعوت مجمع عمومی را از اتاق ایران بخواهند و اتاق ایران باید پس از بررسی و حصول اطمینان از عدم توجه هیات مدیره و بازرس به درخواست اعضا نسبت به دعوت از اعضا برای تشکیل مجمع عمومی با رعایت کلیه تشریفات مندرج در اساسنامه اقدام نماید.

ماده 24- در صورت استعفا از عضویت، اخراج و یا انحلال عضو حقوقی  که نماینده آن در ارکان ” انجمن” دارای سمتی است، ماموریت آن نماینده نیز به تبع وی منتفی  زایل خواهد شد.

ماده 25- چنانچه نماینده عضو حقوقی “انجمن” پس از انتخاب در ارکان، به هر دلیلی از شرکت متوبع خود خارج گردد، پس از اعلام، به خودی خود از سمتی که در ” انجمن” دارد معزول و هیچ گونه سمتی در ” انجمن” نخواهد داشت و سمت نامبرده به عضو علی البدل  تفویض و در صورت نیاز، برابر مقررات، انتخابات به عمل خواهد آمد.

تبصره: هیات مدیره شرکتی که نماینده اش به عضویت ارکان “انجمن” انتخاب شده است، چنانچه نماینده اش، به هر دلیلی، از عضویت در شرکت متبوع خارج شود، باید مراتب را به صورت مکتوب به ” انجمن” اعلام کند.

ماده 26- هیات مدیره:

26-1- هیات مدیره” انجمن” مرکب است از (7) نفر عضو اصلی و (2) نفر عضو علی الدل که به وسیله مجمع عمومی عادی و یا عادی فوق العاده از بین نمایندگان اعضای ” انجمن” برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

ماده 27- اعضای هیات مدیره در اولین جلسه ای که حداکثر یک هفته پس از قطعی شدن انتخابات تشکیل می شود از بین خود یک نفر به عنوان رئیس و یک نائب و یک نفر خزانه دار انتخاب و ضمن تنظیم وامضا صورت جلسه ای  اسامی انتخاب شده گان را جهت اطلاع اعضا و همچنین انجام تشریفات قانونی به اتاق بازرگانی،صنعت،معدن و تجارت ایران تسلیم خواهند نمود.

تبصره1: هیئت مدیره می تواند یک نفر را به عنوان دبیر از بین اعضا و یا خارج از اعضا انتخاب و قسمتی ار وظایف خود را به وی تفویض نماید.

تبصره 2: در صورتی که دبیر انجمن از اعضا هیئت مدیره نباشد می تواند در جلسات بدون حق رای شرکت نماید.

ماده 28- مدت تصدی هر یک از سمت های اعضای هیات مدیره پیش از مدت عضویت آن ها در هیات مدیره نخواهد بود.

متصدیان هریک از سمت ها توسط هیات مدیره قابل عزل و یا تجدید انتخاب می باشند.

ماده 29- هیات مدیره حداقل ماهانه یک بار به دعوت کتبی رئیس و در غیاب ایشان نائب رئیس تشکیل جلسه خواهد داد. جلسات هیات مدیره در مرکز اصلی ” انجمن” یا در محل دیگری که در دعوتنامه معین شده است تشکیل خواهد شد.

ماده 30- در صورت استعفا، فوت و یا عزل  هر یک از اعضا  هیات مدیره، عضو علی الی البدلی که در انتخابات رای بیشتری داشته است، برای باقیماند دوره هیات مدیره جانشین عضو اصلی خواهد شد.

ماده 31- جلسات هیات مدیره با حضور حداقل 5 نفر از اعضای اصلی هیات مدیره رسمیت پیدا می کند.

ماده 32- اداره جلسات هیات مدیره با رئیس هایت مدیره و در صورت غیبت او با نائب رئیس است.

ماده 33- تصمیات هیات مدیره با رای حداقل 5 نفر از اعضای اصلی هیات مدیره حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 34- از مذاکرات و تصمیمات هیات مدیره صورتجلسه ای توسط دبیر با یکی از اعضای هیات مدیره تنظیم و فی المجلس به امضای حاضرین می رسد.

ماده 35- هیات مدیره یک نفر شخص حقیقی را از خارج از اعضای هیات مدیره به طور تمام وقت به عنوان دبیر انتخاب و استخدام می نماید.

تبصره 1- هیات مدیره می تواند با مسئولیت خود بخشی از اختیارات خود را به دبیر تفویض نماید.

تبصره 2- سه جلسه غیبت متوالی و با شش جلسه غیبت غیر متوالی در طول یک سال در جلسات هیات مدیره به منزله عزل از عضویت هیات مدیره می باشد و عضو علی البدل جایگزین عضو معزول می گردد.

تبصره3- دبیر می تواند در جلسات هیات مدیره بدون حق رای شرکت کند.

ماده 36- برای انجام امور اداری و اجرایی ” انجمن” دبیرخانه ای تحت مدیریت دبیر و زیر نظر هیات مدیره تاسیس می گردد.

ماده 37- وظایف و اختیارات  هیات مدیره:

هیات مدیره نماینده قانونی “انجمن” است و از کلیه اختیارات قانونی جهت اداره امور ” انجمن”  برخوردار است. اهم وظایف و اختیارات هیات مدیره به شرح زیر می باشد:

38-1- افتتاح انواع حساب های بانکی به نام ” انجمن” در بانک های مجاز و واریز کلیه وجوهات ” انجمن” و پرداخت هزینه ها از این حساب ها؛

38-2- تعیین صاحبان امضاهای مجاز اسناد و مدارک مالی و تعهد آور و ارواق عادی و مکاتبات اداری؛

38-3- اداره و انجام عملیات مالی و پولی و تعهدات مالی و تحصیل وام طبق اختیارات و ارائه گزارش سالانه عملیات و اقدامات مالی خود به مجمع عمومی؛

38-4- عقد هرگونه قرارداد و تبدیل و تغییر آن راجع به خرید و فروش و اجاره و تملک اموال منقول و غیر منقول به نام حساب ” انجمن”

38-5- استخدام و عزل و نصب دبیر ” انجمن” و تعیین حقوق و دستمزد و سایر پرداخت ها؛

38-6- اقامه یا استراد هرگونه دعوی حقوقی و کیفری با داشتن تمام اختیارات مراجعه به محاکم و پرداختن به امر دادرسی از حق تجدید نظر در دادگاه های استان و دیوان عالی کشور، مصالحه، تعیین وکیل، سازش، استفاده از حقوق و تکالیف مربوط به داوری؛

38-7- انجام اموری که طبق موازین قانونی برای اداره ” انجمن” و پیشرفت مقاصد و اهداف آن ضرورت داشته و در اساسنامه منع نشده باشد؛

38-8- تعیین و اعزام نماینده به شوراها، کمیسیون ها، کمیته ها، هیات ها و مراجع داخلی  و خارجی؛

38-9- تدوین برنامه و بودجه ” انجمن” جهت ارائه به مجمع عمومی ؛

38-10- تدوین برنامه و بودجه ” انجمن” جهت ارائه به مجمع عمومی؛

38-11- تهیه صورت دارایی و دیون “انجمن”، تنظیم ترازنامه و حساب  عملکرد های سال گذشته جهت ارائه به مجمع عمومی؛

38-12- ارسال گزارش های سالانه از عملکرد ” انجمن” به اتاق ایران؛

38-13- تعیین و تصویب حقوق، مزایا و پاداش مدیران، مشاوران و کارشناسا بر اساس پیشنهاد دبیر؛

38-14- تدوین سیاست ها و خط مشی های کلان ” انجمن” جهت ارائه به مجمع عمومی؛

38-15- تهیه شیوه ها و راهکار های اجرایی جهت تحقق سیاست ها و برنامه های ” انجمن”؛

38-16- همکاری با اتاق ایران، اتاق های شهرستان ها، اتاق ها و شورای مشترک بازرگانی و تشکل های اقتصادی به منظور ایجاد هم افزایی، جلوگیری از مواری کاری و پیشبرد اهداف قانونی.

ماده 38- وظایف خزانه دار: خزانه دار مسئول امور مالی انجمن است و امضا کلیه چک ها و اسناد مالی و ارواق بهادار به عهده  او و رئیس هیات مدیره ونائب رئیس هیات مدیره بوده و سایر وظایف وی به شرح زیر است:

1- اداره امور مالی انجمن، تنظیم دفاتر و اسناد، صورتجلسات مالی و رسیدگی و حفظ حساب ها

2- وصول و جمع آوری ورودیه، حق عضویت ها و کمک های مالی

3- گشایش حساب جاری انجمن باتفاق رئیس و نایب رئیس انجمن در یکی از بانک های مجاز  و واریز وجوه انجمن به حساب مذکور و برداشت از آن

4- تهیه و تنظیم دفاتر مالی

5- تهیه و تنظیم ترازنامه انجمن جهت ارائه  به هیئت مدیره بازرسان

6- رسیدگی به صحت اسناد و مدارک ارائه شده در مورد پرداخت ها توسط اعضا انجمن

7- نظارت بر خرید و فروش و هر نوع عملیات مالی

8- حفظ اموال منقول و غیر منقول، وجوه و اسناد مالی انجمن

9- پیش بینی بودجه سال آتی و تسلیم آن به هیات مدیره جهت بررسی و تصویب

تبصره 1 : خزانه دار موظف است درهر مورد بنا به تقاضای بازرس یا بازرسان کلیه دفاتر و اسناد مالی انجمن را برای بررسی در محل انجمن  در اختیار آنان قرار دهد.

ماده 39- وظایف و اختیارات دبیر:

دبیر انجمن ریاست امور دبیرخانه را عهده دار بوده، و مسئول تشکیلات اجرایی انجمن است و وظایف او به شرح زیر می باشد:

39-1-استخدام و به کار گماردن کارکنان اداری انجمن و در صورت لزوم استخدام مشاور و کارشناس پس از تصویب هیئت مدیره

39-2- انجام مکاتبات و نامه های اداری انجمن و نظارت بر حسن اجرای مقررات داخلی انجمن

39-3- اجرای مصوبات و تصمیمات هیئت مدیره و مجمع عمومی و انجام امور جاری و اداری انجمن

39-4- ثبت صورتحساب هیات مدیره در دفتر مربوطه

39-5- تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بر اساس اهداف و ماموریت انجمن و مصوبات مجمع عمومی و هیات مدیره

39-6- تهیه و تدوین ساختار سازمانی مناسب برای انجمن و ارائه آن به هیات مدیره جهت بررسی و تصویب

39-7- تدوین کارگروه های تخصصی در راستای پیشبرد اهداف قانونی انجمن

39-8- انتخاب دبیران کمیته های تخصصی و تهیه و تدوین شرح وظایف آن ها و پیشنهاد به هیات مدیره جهت بررسی و تصویب

39-9- تهیه و ارائه گزارش فعالیت های انجمن هر سه ماه یک بار به هیات مدیره

ماده 40- بازرس:

40-1- یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل از داخل یا خارج از اعضا توسط مجمع عمومی عادی برای مدت یک سال انتخاب می شود و انتخاب مجدد آن ها برای دوره های بعدی بلامانع است. افرادای که نامزد پست بازرس ” انجمن” می شوند باید تجربه و آشنایی کافی با وظایف و مسولیت های بازرس را داشته باشند.

40-2- در صورت فوت، استعفا یا سلب شرایط مندرج در ماده 25 اساسنامه از بازرس اصلی، وظیفه او را بازرس علی البدل انجام خواهد داد.

ماده 41- وظایف بازرس:

41-1- نظارت بر کلیه اقدامات و عملیات هیات مدیره در حدود مقررات این اساسنامه و تطبیق آن با مفاد اساسنامه، مصوبات مجامع عمومی و قوانین جاری کشور از وظایف بازرس می باشد و در صورت مشاهده تخلف از طریق دبیرخانه مراتب را به هیات مدیره اطلاع و رفع ان را درخواست می نماید.

41-2- بازرس ترازنامه و گزارش های تهیه شده توسط هیات مدیره برای تسلیم به مجمع عمومی سالانه و همچنین در صورت لزوم کلیه اسناد و اوراق مالی” انجمن” را مورد بررسی قرار می دهد و موظف است نظر خود را به صورت مکتوب در اختیار مجمع عمومی بگذارد.

41-3- بازرس حداقل ده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی گزارش مکتوب خود را در جهت اطلاع اعضا تهیه و به دبیرخانه ارائه خواهند نمود.

41-4- بازرس موظف اس یک نسخه از گزارش های خود را به دبیرخانه ” انجمن” تحویل دهد.

فصل پنجم- منابع مالی

ماده 42- منابع مالی انجمن عبارتند از:

42-1- ورودیه عضویت ؛

42-2- حق عضویت سالانه؛

42-3- هدایا، عطایا، وقف، قبول وصیت و کمک های نقدی و غیر نقدی اعضا یا اشخاص ثالث، وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی و نهادها و نهادها و سازمان های عمومی؛

42-4- وجوه حاصل از ارائه خدمات به اعضا؛

ماده 43- داوطلبین عضویت در “انجمن” باید مبلغ ورودیه را به حساب” انجمن” واریز و قبض رسید آن را دبیرخانه تسلیم نمایند.

ماده 44- هر عضو علاوه بر ورودیه، باید سالیانه مبلغ حق عضویت تعیین شده را به حساب “انجمن” واریز و قبض رسید آن را نیز تحویل دبیرخانه نمایند.

ماده 45- مبلغ ورودیه و مبلغ عضویت سالیانه با پیشنهاد هیات مدیره  و توسط مجمع عمومی عادی تعیین خواهد شد. در ضمن مجمع عمومی می تواند اختیار خود در این زمینه را به صورت سالانه به هیات مدیره تفویض کند.

ماده 46- ” انجمن” می تواند از هدایا، عطایا، وقف، قبول وصیت و کمک های نقدی و غیر نقدی اعضا و یا اشخاص ثالث، وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی و نهادها و سازمان های عمومی برخوردار گردد و چنانچه ضرورت اقتضا نماید یا تصویب هیات مدیره حق تحصیل  اعتبار و اخذ وام از بانک های و موسسات اعتباری یا از شرکت ها و اشخاص عضو را دارد.

ماده 47- هیات مدیره می تواند با رائه خدمات به اعضا و غیر اعضا، برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای تخصصی، تشکیل کارگاه های آموزشی، انتشار کتب و نشریات و نظایر آن و اعزام هیات های تجاری و بازاریابی و غیره هزینه های ” انجمن” را تامین کند.

فصل ششم- انحلال و تصفیه

ماده 48- ” انجمن” به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده منحل می شود.

ماده 49- چنانچه انحلال ” انجمن” از سوی مجمع عمومی فوق العاده باشد مجمع مزبور  هیات تصفیه ای را متشکل از سه نفر از نمایندگان انتخاب می کند. انتخاب اعضا هیات مدیره ” انجمن” قبل از انحلال در مقام اعضا هیات تصفیه بلامانع است.

ماده 50- پس از اعلام انحلال ” انجمن” و تعیین اعضا هیات تصفیه، مدیران سابق ” انجمن” مکلفند تمامی اوراق، اسناد، دفاتر، اموال و اثاثیه “انجمن” را با تنظیم صورتجلسه تحویل هیات تصفیه نمایند.

ماده 51- هیات تصفیه با نظارت اتاق ایران وضعیت بدهی ها و دارایی ها را روشن می کند و پس از تسویه، کلیه اموال منقول و غیر منقول باقیمانده به اتاق ایران واگذار خواهد شد.

ماده 52- وظایف و تکالیف و اختیارات هیات تصفیه در رابطه با اموال موجود، مطالبات و دیون “انجمن” و به طور کلی امر تصفیه طبق مقررات لایحه قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 و مفاد اساسنامه خواهد بود.

فصل هفتم- موارد متفرقه

ماده 53- “انجمن” به منظور پیشبرد اهداف و ایفای وظایف خود می تواند به تعداد مورد نیاز کمیسیون های تخصصی دائم یا موقت از بین مدیران و اعضا “انجمن” و یا خارج از آن ها تشکیل دهد. وظایف و نوع فعالیت هر کمیسیون، تعداد اعضا آن و طرز انتخاب آنان، چگونگی فعالیت و اداره و نیز نحوه انحلال آن بر اساس آیین نامه ها و مقررات خواهد بود که توسط هیات مدیره تهیه و تصویب خواهد شد.

ماده 54- “انجمن” می تواند به تعداد مورد نیاز از مشاورین بازرگانی، گمرکی، بانکی، ارزی، بیمه، بازرسی، حمل و نقل و ترانزیت، حقوقی، نمایشگاهی، انفورماتیک، اقتصادی و … خارج از اعضای “انجمن” جهت بهبود و پیشبرد امور خود بهره گیری نماید.

ماده 55- حکمیت:

“انجمن” می تواند در حوزه تخصصی خود اقدام به امر حکمیت (داوری) نماید، در این صورت هیات مدیره می تواند از خدمات مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران استفاده کند.

ماده 56- در صورتی که اساسنامه نیاز به تفسیر داشته باشد، این امر توسط اتاق ایران صورت می پذیرد و نظر اتاق در این خصوص قطعی و لازم الاتباع خواهد بود.

ماده 57- رعایت کلیه مصوبات، آیین نامه ها و دستور العمل های اتاق ایران برای کلیه اعضا و ارکان انجمن لازم الاجرا می باشد.

ماده 58- این اساسنامه در (7) فصل و (58) ماده و (11) تبصره در تاریخ 27/05/95 به تصویب مجمع عمومی مؤسسین “انجمن” رسیده است.